Asun suhteellisen uudessa talossa (2 vuotta). Mielestämme portaat ovat edelleen melko liukkaat, sekä minä että äitini olemme liukastuneet. Nyt meille on tulossa vauva joulun tienoilla, ja vaimo on hieman huolissaan vauvan kanssa ylös ja alas kulkemisesta.

Olen yrittänyt katsella, miten portaat voisi suojata liukastumiselta, ja löytämäni vaihtoehdot ovat matto, liukuesteetarra tai maalaus lakalla, johon on sekoitettu liukuestepasua.

Vaimo ei halua mattoa esteettisistä syistä, hän haluaa jotain, joka näkyy mahdollisimman vähän.

Voiko nykyistä pintaa jotenkin "karhentaa"?

Olisin kiitollinen palautteesta joltakulta, jolla on kokemusta.

//Daniel

S
Onko portaikko lakattu, maalattu vai öljytty?

S sinuslinus sanoi:
Onko portaikko lakattu, maalattu vai öljytty?
Lakattu

S
Jos kyseessä on ongelma, kuten kirjoitat, voisin kokeilla sekoittaa liukuestesuojaa lakkaan ja lakata portaat.

Jos se on vain hieman liukas, ehkä riittäisi käyttää mattalakkaa.

S sinuslinus sanoi:
Jos se on ongelma, kuten kirjoitat, kokeilisin sekoittaa liukuestesprinkliji lakkaan ja lakata askelmat.

Jos se on vain vähän liukas, saattaa riittää, että käytät mattaa lakkaa.
Lainaan ketjua, minulla on sama kysymys mutta valkoiseksi maalatulle portaalle. Haluamme, ettei se värjäytyisi tai tulisi röpelöiseksi (mikä näyttää tapahtuvan erilaisten liukuestesuihkeiden ja -nauhojen kanssa). Toimiiko kovavahaöljy liukuesteellä maalatuilla pinnoilla? Miltä se näyttää? Tuleeko öljystä värjäytymistä?

S
En usko, että on hyvä idea käyttää kovavahaöljyä maalatulle pinnalle. En edes kokeilisi.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
S sinuslinus sanoi:
Uskon, että ei ole hyvä idea käyttää kovavahaöljyä maalatulla pinnalla. En edes kokeilisi.
Ok se oli selvä:-). Miksi ei? Onko parempi maalata portaat jollain liukastumisenestomaalilla? Olen kuitenkin huolissani, että pinnasta tulee röpelöinen (ruma). Onko ajatuksia siitä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.