Hei kaikille!
Olen parhaillaan remontissa keittiötämme ja minulla on pieni kysymys liittyen kipsilevyjen liittämiseen. Eli olen käyttänyt "finer"-veistä ja leikannut "palasia" kipsistä muutamassa kohdassa, muun muassa runkojen välille cc60. Syy tähän on, että minun piti asentaa tukirakenteita, jotta voisin kiinnittää keittiön liesituulettimen, koska ulkoseinässä oli vain yksi kipsilevy.
Ajattelin käyttää yli jäänyttä 11 mm OSB-levyä, jonka sahaan siten, että se menee päällekkäin kohtiin, joihin laitan kipsin takaisin, eli varsinaisten runkojen väliin.
Kysymykseni ovat:
1. Onko ok käyttää 11 mm OSB:ta vai pitäisikö käyttää jotain ohuempaa materiaalia kuten 6 mm vaneria? En haluaisi litistää eristystä liikaa, mutta onko 11 mm "marginaalin" sisällä?
2. Onko ok kiinnittää nämä, kutsukaamme niitä OSBlapuksi, huoneeseen päin kipsilevyyn, eli kosteussulun ulkopuolelle (huoneeseen päin) vai pitäisikö ne kiinnittää kosteussulun sisäpuolelle eristystä vasten, jossa puurunko on. Se olisi ongelmallisempaa.
Onko sillä tässä tapauksessa merkitystä? Olen täysin tietoinen siitä, että kosteussulku tulee saada kuntoon niin hyvin kuin mahdollista, kun olen valmis, ja siksi olen ostanut ikääntymistä kestävää rakennusteippiä kiinnittääkseni takaisin leikatun muovin.

Kiitollinen kaikesta avusta, jota voin saada!

Toivon, että joku ymmärtää, mitä tarkoitan... ;)

Se käy hyvin käyttää OSB:tä, jos sinulla on sellaista kotona. Ja se käy myös hyvin laittaa se diffuusiosuojan lämpimälle puolelle, ei ole mitään syytä vaivata saada sitä toiselle puolelle.

Hienoa! Kiitos avusta! Aavistin, että 11 mm OSB ei aiheuttaisi ongelmia, mutta on aina parasta kysyä ennen kuin kaikki on paikoillaan taas ;). Minulla on vähän käsitystä asiasta, mutta en kuitenkaan tarpeeksi ulkoseinän käsittelyn suhteen, kun siinä on diffuusiosulut, eristykset ym. Ehkä olen liian tarkka, mutta sellainen minä olen ;)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.