Internetin kootut viisaudet (ja AI) sanovat hyvin erilaisia asioita polypropeenin liimaamismahdollisuuksista. Onko täällä ketään, jolla on omakohtaista kokemusta ja haluaisi kertoa?

Tai ehkä ongelmasta voi fuskata itsensä ohi.

Aion rakentaa itselleni erittäin pienen "pesualtaan" puutyöverstaalle, missä voin keittää kahvia ja huuhdella liimasiveltimiä. Vesi tulee yläpuolella olevasta kanisterista ja viemäri on puutarhaletku. Minulla on suuri PP-suppilo, joka toimii pesualtaana, ja sitten minulla on pienempi suppilo, jolla on oikea halkaisija alaosassa letkulle. Nämä kaksi suppiloa on liimattava yhteen ja toimittava yhtenä. Niillä ei ole samaa kulmaa.

Löydä hyvä liima, joka liimaa PP:tä?
Laita puoli rullaa jeesusteippiä ja kestä sitä, että se on ruma ja voi vuotaa saumasta?
Laita jotain sienimäistä kaksipuolista teippiä saumaan sekä kiinnittämiseksi että tiivistämiseksi?
Vai käytä sitä älykästä vinkkiä, jonka saan täällä pian?

Hyviä vinkkejä testattavista tuotteista. Pieni suppilo tuli kolmipakkauksessa, joten minulla on materiaalia testattavaksi. Kokeilen ja palaan kertomaan, ovatko suppilot jääneet kiinni vai olivatko vain sormeni herkkiä.

Paksumpi letku ja adapteri olivat ensimmäinen valintani, mutta tarpeeksi suurilla suppiloilla on melko reilut aukot, eikä niihin löydy sovittimia.

Ehkä pitäisi antaa palautetta, jotta joku muu, joka etsii vastausta samaan asiaan, saisi vähän apua. "All plastic" ei ilmeisesti tarkoita kaikkia muovityyppejä, joten se liimaus ei toiminut.

Ratkaisu oli aika yksinkertainen. Rulla kaksipuolista teippiä, sellaista, joka on tarkoitettu kylpyhuoneen peilien kiinnittämiseen. Se on hieman sienimäinen ja täyttää pinnat, vaikka ne eivät ole täysin sileitä. Pysyy kuin vuori ja on tiivis.

• Tykkään
Johan Gunverth
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.