Olen lukenut sen. Mutta ominaisuudet näyttävät menevän päällekkäin niin, että ne ovat samanarvoisia. Kuka haluaa esimerkiksi liimaa joka ei kiinnity märille pinnoille?

wildeside wildeside sanoi:
Luulin naivisti, että kysyn kysymyksen saadakseni vastauksen siihen ja en auttamaan muita vastauksilla asioista, joita en kysynyt.
Toinen ei sulje pois toista. Säännöissä sanotaan näin:

”§ 5 Keskustelusäännöt
Byggahus.se:ssä oleva foorumi on tarkoitettu kuluttajille eli yksityishenkilöille, jotka rakentavat tai remontoivat. Täällä vaihdamme kokemuksia, otamme ja annamme neuvoja.”

Tulkitten tämän siten, että päätarkoitus ei ole, että kysyjä saa konkreettisen vastauksen tiettyyn kysymykseensä vaan että kyseessä on keskustelufoorumi, jossa asiaa voidaan keskustella, mikä usein johtaa toiseen ja parempaan ratkaisuun kuin minkä kysyjä alun perin ajatteli. Tämä on hyödyksi koko foorumiyhteisölle. Siksi mielestäni on valitettavaa, kun kysyjä kritisoi ei-toivottuja vastauksia, koska se voi estää keskustelua.

wildeside
Intet Intet sanoi:
Olen lukenut sen. Mutta ominaisuudet näyttävät menevän päällekkäin niin, että niistä tulee samankaltaisia. Kuka haluaa esimerkiksi liiman, joka ei tartu märkiin pintoihin?
Kyllä, ne näyttävät menevän päällekkäin melko paljon, suurin ero näyttää olevan, että PL600 tarttuu heti, joten tukikiinnitystä ei tarvita.

• Tykkään
Intet
  • Laddar…
wildeside
Alfredo Alfredo sanoi:
Toinen ei sulje toista pois. Näin säännöissä sanotaan:

”§ 5 Keskustelusäännöt
Byggahus.se foorumi on tarkoitettu kuluttajille eli yksityishenkilöille, jotka rakentavat tai remontoivat. Täällä vaihdetaan kokemuksia, annetaan ja saadaan neuvoja.”

Tulkitsen tämän niin, että ensisijainen tarkoitus ei ole, että kysyjä saa konkreettisen vastauksen tiettyyn kysymykseen, vaan että tämä on keskustelufoorumi, jossa aihetta voidaan keskustella. Tämä johtaa usein toiseen ja parempaan ratkaisuun kuin mitä kysyjä alun perin ajatteli. Tämä on hyödyksi koko foorumiyhteisölle. Siksi pidän valitettavana, kun kysyjä arvostelee ei-toivottuja vastauksia, sillä se voi estää keskustelua.
Jos nyt aletaan pilkuntarkaksi!
§ 5.2 Pysy aiheessa
On parempi, että aloitat uuden ketjun kuin poikkeat aiheesta. Useat aiheet samassa ketjussa tekevät vaikeaksi löytää etsimänsä tiedon.
Se estää keskustelua merkittävästi, kun ei pysytä aiheessa.
LIIMAN VALINTA? PUUPALKISTA BETONIIN!
Onko parempi tai huonompi käyttää teräspalkkia, ei pysytä asiassa!
Nykyään ei ole harvinaista, että jopa rakennusyritykset valitsevat liimata sekä teräs- että puupalkkeja betonilaatalla sisäseinille
Mutta se ei tarkoita, että se on oikein tai paras ratkaisu..

wildeside wildeside sanoi:
Jos on nyt parempi tai huonompi terässäännön kanssa ei ole pysyä aiheessa!
Mielestäni se liittyy hyvin aiheeseen, mutta se riippuu tietysti siitä, kuinka kapeasti aiheen tulkitsee. Tässä on sinun tulkintasi kapeampi kuin minun ja eipä ole ketään muuta kuin mahdollisesti moderaattori, joka voi päättää kummalla meistä on enemmän oikeassa.

Intet Intet sanoi:
Olen lukenut sen. Mutta ominaisuudet näyttävät menevän päällekkäin niin, että ne ovat samankaltaisia. Kuka haluaa esimerkiksi liimaa, joka ei kiinnity märkiin pintoihin?
PL600 on kai sisäkäyttöön? Se on aika olennainen ero.

• Tykkään
wildeside
  • Laddar…
S sjoelund sanoi:
PL600 sanooko vain sisäkäyttöön? Se on aika olennainen ero.
Joten PL400 on sekä sisä- että ulkokäyttöön.

Intet Intet sanoi:
Joten PL400 on sekä sisä- että ulkokäyttöön.
Kyllä

wildeside
Alfredo Alfredo sanoi:
Riskillä tulla sivuraiteelle 😉, kyllä sellainen on olemassa. Esimerkiksi täällä:

[linkki]

[kuva]
Ei se kai ole sivuraiteella, kyse on kuitenkin liimasta😉

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
olen käyttänyt PL400:ta erittäin hyvällä menestyksellä (ikkunalauta marmorista hyvin pieneen kiinnityspintaan, sisätiloissa).

olen käyttänyt PL600:ta ja saanut naurettavan huonoja tuloksia, styroksilevyt betoniin tukeutumista vastaan. Oli tarkoitus pysyä vain kunnes täytin uudelleen, talvi tuli väliin. Keväällä kaikki styroksilevyt olivat irtonaisina kuopassa. Liima oli jäljellä sekä betonissa että levyissä. Se oli siis liima, joka ei kestänyt ulkoilmastoa.

Ei vertailukelpoiset olosuhteet. Mutta en luota PL600:aan sen jälkeen.

Viimeksi muokattu:
wildeside
H hempularen sanoi:
olen käyttänyt PL400 erittäin hyviä tuloksia (marmorinen ikkunalauta hyvin pientä kiinnityspintaa vasten, sisätiloissa.

olen käyttänyt PL600 surkean huonoilla tuloksilla, styrox-levyt betonista tukimuuria vasten. Oli tarkoitus pysyä vain niin kauan kuin täytin uudelleen, talvi ehti tulla väliin. Keväällä kaikki styrox-levyt olivat löysällä kuopassa. Liima oli jäljellä sekä betonissa että levyissä. Eli liima ei kestänyt ulkoilmastoa.

Eivät vertailukelpoisia olosuhteita. Mutta en luota PL600 sen jälkeen.
Saattaa johtua siitä, että PL600 on nähtävästi tarkoitettu sisäkäyttöön.

• Tykkään
hempularen
  • Laddar…
wildeside
Onko kukaan kokeillut polyuretaaniliimaa puun ja betonin välille?
Olen liimannut muuritiiliä sillä, ja se on toiminut hyvin.

wildeside
Vastaan omaan kysymykseeni paremman vastauksen puutteessa.
Kokeiluliimannut Biltema multibond rapid art.nr 38-029.
Tuloksesta tuli odotettua parempi.
Useiden iskujen jälkeen 2 kg moukarilla sääntöpalikka, joka oli 20 cm betonista, irtosi yksinkertaisesti rikkomalla puuta, joten liima ja osa puusääntöä pysyivät kiinni betonissa.
Täytyy sanoa, että se on hyvä kiinnityslim edulliseen hintaan 79,90:-.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.