277 lukukertaa ·
3 vastausta
277 lukukertaa
3 vastausta
Kuinka korjaan sauman lasitiilieni välillä?
Heippa!
Minulla on seinä lasitiilillä ja saumasauma ulkopuolella alkaa näyttää aika masentavalta. Mitä tuotetta minun pitäisi käyttää saumojen korjaamiseen? Riittääkö, että poistan ne, jotka ovat löyhällä ja täytän siellä, missä puuttuu, vai pitäisikö minun yrittää napata kaikki saumat ensin pois?
Liitän kuvat.
Kiitos!
Minulla on seinä lasitiilillä ja saumasauma ulkopuolella alkaa näyttää aika masentavalta. Mitä tuotetta minun pitäisi käyttää saumojen korjaamiseen? Riittääkö, että poistan ne, jotka ovat löyhällä ja täytän siellä, missä puuttuu, vai pitäisikö minun yrittää napata kaikki saumat ensin pois?
Liitän kuvat.
Kiitos!
Sauma on löysä lasia vasten, ikään kuin leijuisi ilmassa, se muodostui, kun lasit asetettiin, saumauksen läpi, joka kulkee kokonaan lasien välistä. Sinun täytyy kaapia sauma vähintään 20 - 25 mm lasien välistä ja täyttää se uudella saumalla aina siihen asti, mikä on jäljellä niiden välillä. Joten ei riitä pelkästään kaapia vähän, muuten uusi sauma irtoaa, eikä mikään pidä sitä paikallaan.
Ok, ymmärrän luullakseni. Mitä saumamassaa minun pitäisi käyttää?J jonaserik sanoi:Sauma on löysä lasin kohdalla, ikään kuin se roikkuisi ilmassa, se muodostui, kun lasit asetettiin, sauman läpi, joka kulkee kokonaan lasien välistä.
Sinun on kaavittava sauma vähintään 20-25 mm lasien välistä ja täytettävä uusi sauma täysin jäljelle jäävään tilaan saakka. Joten ei riitä vain kaapia hieman, muuten uusi sauma irtoaa, eikä mikään pidä sitä paikoillaan.
Sementtilaasti A käytetään ja toimii myös saumauksena. On myös tärkeää kuivata/pestä lasit, siistiä saumoja hieman, ennen kuin laasti on täysin kuivunut. Laasti tulee painaa täysin sauman pohjaan. Ehkä saat pari kiloa joltakin rakennusmieheltä, niitä myydään vain 25 kg erissä, mikä on sinulle hieman liikaa. Mutta lue sementtilaasti A:sta, ehkä sinulla on joku muu paikka, jossa sitä voidaan käyttää. Värisävyero voi syntyä uuden ja vanhan välillä, mutta sinun on harkittava, otatko kaiken kerralla ja saat saman sävyn kaikille saumoille.
Klikkaa tästä vastataksesi