Hei
Haluaisin saada vinkkejä siitä, miten helpoiten voisi leikata pois palan paneeliverhouksesta, olen asentamassa muutamia venttiilejä ja oli hirveä määrä työtä, kun piti reikäsahan jälkeen sahata pois palat, jotka olivat "esteenä" kannelle. Yritin japaninsahalla mutta se repi koko ajan viereistä lautaa (lautojen väli ulkokerroksessa on tiivis), kokeilin myös taltalla mutta se ei sujunut hyvin, parhaiten sujui, kun esitin, että käsisirkkeli on upotussaha, mutta se tuntui vähemmän turvalliselta. Kolme venttiiliä vielä jäljellä, jotka pitäisi asentaa huomenna, ja toivoin saavani jonkun vinkin.
Ystävällisin terveisin
Puuseppä

Kuinka suuri reikä sinun pitää tehdä? On olemassa suuria (halpoja) reikäsahoja.

Fein mastercut/supercut! Erittäin kallis mutta todella hyvä!

Te ymmärrätte väärin, olen porannut reiän reikäsahalla, mutta reikä on pyöreä, mutta venttiilikansi onhan neliönmuotoinen ja vähän suurempi, joten minun täytyy leikata pois laudan ylä- ja alapuolelta reikää, jotta voin laittaa venttiilikannen vuoren sisäpintaa vasten, tajusitteko? Tiedän, että Fein-kone toimisi, mutta liian kallis. F.... lauta on 145x22

Aha nyt ymmärrän. Ehkä dremel ja isot katkaisulaikat.

Tai sitten kuitenkin pyörösaha. Etkö voi säätää sahatunkeutumissyvyyttä sahanasi? Minun kohdallani se onnistuu, ja olen tehnyt vastaavaa säätämällä syvyyden noin 1 mm pienemmäksi kuin lankku. Vinkki on kuitenkin asettaa jonkinlainen stoppari, jotta ei leikkaa vahingossa liian pitkälle.

Kyllä, voin säätää leikkaussyvyyden, mutta ongelmana on, että viereinen lauta on vain muutaman senttimetrin päässä, joten minun täytyy ajaa saha suoraan ylhäältä alaspäin, mikä tekee siitä vähän pelottavaa, lisäksi makaan puoliksi jyrkästi kallistuvilla tikkailla ja minun on vaikea ohjata terää linjaan.

Testaan post-it-lapulla.....
F... :P

tai pyöreä venttiili.......... ::)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.