Epävarma mihin foorumiin tämä sopii, mutta onko kukaan kokeillut/kokemusta Elfa (tai Pelly/Lundbergs) lankahyllyjen kaventamisesta? Haluaisin erityisesti saada siistit leikkaukset, joten kulmahiomakone jää pois. ;)
Vinkkejä/ideoita otetaan vastaan!
 
Miltä hyllyt näyttävät?
Onko se syvyys vai pituus, joka on väärin?

Ehkä pihdit ja viila!

Protte
 
Olen lyhentänyt pituudelta. Käytin pistosahaa metallisahanterällä. Minun tapauksessani pää ei näy, se on kaapin sisällä.
 
Jos pituutta (leveyttä) pitää lyhentää, se onnistuu hyvin kaarisahalla, olen sahannut 16 hyllytasoa. Olen jopa kouruttanut yhden hyllytason.
 
Tältä hyllyt näyttävät:
Metallinen hylly vaaleanharmaalla taustalla, suunniteltu lyhennettäväksi vastaamaan rakennusprojektin vaatimuksia.

Hyllyt ovat tänään liian "leveitä". Niiden on tarpeen tulla 3-4 cm "lyhyemmiksi", joten 1-2 osaa täytyy leikata pois.

Mutta kaarisaha ja pistosahan metalliterä kokeillaan, sekä metalliterä monitoimityökalulle. Täytyy vain yrittää muotoilla jokin malli/jigi niin että saan suorat ja siistit reunat!
 
Mikä tahansa saha, jossa on metalliterä. Pistosaha, kaarisaha tai moottorisaha. Kunhan ei tule liian kuumaksi, jotta lakka ei sula. Kaarisaha toimii todella hyvin. Eihän siinä ole paljonkaan katkaistavaa ja saat hyvän kontrollin sahaukseen.

Monitoimityökalua pidän hieman liian aggressiivisena metallin sahaamiseen. On helppo jumittua niin, että kaikki alkaa täristä sen sijaan.
 
  • Tykkään
Dr.Mugg
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.