Olen aikeissa laittaa klinkkeriä eteiseen, 33x33 laattoja. Tarvitsen leikata paljon pituussuunnassa, ja sain lainata naapurin laattaleikkurin. Sellainen, jolla vedetään yli ja sitten napsautetaan katki.

Koska olen täysin aloittelija tässä, kokeilin ensin 20x20 klinkkerilaattaa, joka minulla on kylpyhuoneessa, ja se meni tosi hyvin. Yksi veto ja napsautus, niin siitä tuli siististi leikattu.

Mutta sitten kun otan isomman laatan, 33x33, minun täytyy painaa huomattavasti kovempaa ja tarvitsen leikata 2 kertaa. Lisäksi laatta ei napsahtanut kunnolla. Ensimmäinen laatta särkyi täysin joka suuntaan, toinen laatta ei leikattu täysin.

Tarvitsenko toisenlaisen laattaleikkurin vai onko se vain huono terä siinä, jonka lainasin?

Puhuin Maskinhjälpissa, missä voi vuokrata laattaleikkureita, ja selitin ongelmani, ja he sanoivat, että jotkut laatat ovat huomattavasti kovempia ja tarvitsevat koneen manuaalisen leikkuun sijaan. Onko tämä totta?
 
  • Tykkään
JuggeH
  • Laddar…
Älä koskaan vedä kahdesti, silloin vedät väärin.
Jotkut laatat erityisesti isot klinkkerit ovat hieman hankalampia.
 
On olemassa joitakin merkkejä, jotka ovat melkein toivottoman KOVIA.
 
Vuokraa tai osta laattasaha sen sijaan. Ota vesialtaalla varustettu malli, jotta pölyä ei kerry niin paljon ja terä kestää pidempään. On myös vaihtoehto, jossa käytät rataa pitkin kulkevaa katkaisua. Kuten upotussaha, mutta klinkkerille.
 
Minulla oli samanlaisia ongelmia suurten (60x30) laattojen kanssa, joten ostin halvan Biltema-leikkurin vesihauteella ja rakensin yksinkertaisen telineen suuremmille laatoille.
 
  • Tykkään
Trollskidan
  • Laddar…
Viikissä Biltema?
 
Lainasin halvan ystävältä, ja leikkaukset olivat uskomattoman siistejä. Helppo tehdä myös kulmakohdat ja vastaavat, jos sellaisiin joutuu. Se oli kuitenkin kamalan sottaista, vettä roiskui ympäriinsä ja ammetta piti täyttää usein. Mutta olin ulkona, joten ainoa joka kärsi olin minä. Suojalasit ovat välttämättömät! Mutta leikkaaminen sujui helposti, melkein kuin voin leikkaamista. Melkein...
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.