Olen asentanut melkein kaikki keittiön mosaiikit, mutta minulla on vielä neljä arkkia jäljellä, jotka täytyy leikata. Se on lasimosaiikki, 20x20mm, ja minun täytyy leikata rivi keskeltä, koska muuten se ei mahdu. Kokeilin isolla laattaleikkurilla, mutta se ei onnistunut. Minulla on myös sähkökäyttöinen leikkuri timanttilaikalla, mutta voiko se toimia? Mosaiikki on verkkolevyillä, ja sen lisäksi sirpaleet saattavat lentää ympäriinsä.

Mikä on paras tapa? Papukaijaleikkuri ei varmaan toimi, vai mitä? (joka on tarkoitettu laatoille) Sen ei tarvitse olla täysin suora, koska se on viimeinen rivi, ja siihen tulee silikonihelmikin.

Kiitollinen kaikista vastauksista!
 
Tyresö
Voit ehkä kokeilla käyttää kakeltång.

images

Sitä löytyy monilta eri valmistajilta ja hintaluokista.
 
minä ja muurari, jonka olen nähnyt työskentelevän lasimosaiikin kanssa, käytämme tavallista laattaleikkuria, tosin ei mitään halpaa roskaa, mutta ei ole ongelmaa käyttää halvempaa leikkuria, toki jotkut mosaiikkipalikat voivat haljeta ja mennä rikki, mutta silloin vain leikataan lisää.
 
En ole ammattilainen, käytin kaakelipihtejä ja hajotin muutaman niilläkin, joten mietin onko olemassa jotain todella hyvää tapaa? erityisesti jos on kokematon.
Paras tapa voisi olla viimeistellä puulistalla? tai jotain muuta samaa teemaa eli ei hajonnutta lasimosaiikkia.
 
viimeksi kun laitoin lasimosaiikkia, käytin niin sanotusti laattaleikkuria, mutta sitten papukaijapihdit ovat myös erittäin hyvä työkalu mosaiikille, mutta se vaatii hieman tekniikkaa
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.