2 282 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Jakaa/leikata 8mm kumimatto ?
Hei.
Olen tilannut kumimaton työpöytää varten ja mietin, onko jollain hyvää ideaa, miten jakaa se pienempiin osiin?
Veitsellä leikkaaminen ei taida onnistua sitkeään, paksuun kumimattoon?
Vinkkejä kiinnittämisestä otetaan myös kiitollisena vastaan? Ruuvata vai liimata jollain 2-komponenttiliimalla?
Yst. terv. /H
Olen tilannut kumimaton työpöytää varten ja mietin, onko jollain hyvää ideaa, miten jakaa se pienempiin osiin?
Veitsellä leikkaaminen ei taida onnistua sitkeään, paksuun kumimattoon?
Vinkkejä kiinnittämisestä otetaan myös kiitollisena vastaan? Ruuvata vai liimata jollain 2-komponenttiliimalla?
Yst. terv. /H
Se mitä olen nähnyt, on laittaa joko etäisyys alle ja yläpuolelle, tyyliin puristaa matto kahden tukin väliin ja sitten sahata mattoveitsellä. Tai yksinkertaisesti asettaa matto vanerin tai vastaavan päälle ja käyttää metalliviivoitinta tai tukia ja sitten leikata toistuvasti mattoveitsellä.
Pistosaha varmaankin tekee melko ruman reunan?
Pistosaha varmaankin tekee melko ruman reunan?
Vahva terä todennäköisesti toimii melko hyvin (jos on varovainen). Kuitenkin olisin ottanut upposahan.tensiden sanoi:
Se mitä olen nähnyt, on joko laittaa etäisyys alapuolelle ja yläpuolelle, kuten puristaa matto kahden koolauksen väliin ja sitten sahata teräveitsellä. Tai vain asettaa matto vanerin tai vastaavan päälle ja käyttää metallitankoa tai koolausta ja sitten leikata toistuvasti teräveitsellä.
Vannesaha taitaa tehdä melko rumaa reunaa?![]()
Paras vastaus
12 mm tallimatto olen leikannut hyvällä katkoteräveitsellä. Täytyy leikata useita viiltoja, ja vähän öljyä auttaa, ettei terä jumitu kiinni kumimattoon. On hyödyllistä asettaa matto levyn päälle ja leikata reunaa pitkin, koska silloin viilto avautuu ja voi lisäksi leikata maton läpi, kun on päässyt niin pitkälle.
Juuri niin tein, sujui kuin rasvattu!!Z z_bumbi sanoi:
Joten terävä mattoveitsi (kuten Stanley Fatmax tai vastaava) leikkaa kovan kumimaton ilman ongelmia (jos jollakin muullakin on samat pohdinnat)
Klikkaa tästä vastataksesi