Kun lukee ohjeita lecamuurauksesta, niissä sanotaan, että muuraus ja muurauskranssi tulisi suojata sateelta. Kosteus ei ole hyväksi. Ohjeissa sanotaan myös, että muuraus tulisi suojata liian nopealta kuivumiselta - sopiva kosteus on hyväksi.

Tänä kesänä on ollut melko sateista. Juuri nyt sataa enkä voi olla ulkona muuraamassa.
Taloani, jota rakennan, en suojaa lainkaan sateelta. - Mielestäni se on aivan liian työlästä/vie liikaa aikaa. Avoimia lecatiilipakkauksia on myös ilman suojaa.

En näe, että mikään olisi vahingoittunut tai että tartunta laastin ja tiilien välillä olisi ollut huono.
Onko minulla syytä potea huonoa omaatuntoa tai olla huolissani talosta jollain tavalla?

Työmailla, joilla olen ollut betonimiehenä, en ole nähnyt suojattavan juuri muuta kuin laastia.
 
Ei ongelmaa. Rakensin itse 90 m2 pohjakerroksen lecasta ja se oli suojatta säätä vastaan. Kivet itse ovat täysin immuuneja kosteudelle.

Ainoa asia, johon sinun tulisi kiinnittää huomiota, on suojata muurauksen yläosa, kun alla on juuri muurattuja rivejä, jotta laasti ehtii kovettua vuorokauden, aivan kuten näit rakennustyömailla.
 
Nyt tuntuu vähän paremmalta!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.