Mikael_L sanoi:
Personligen skulle jag lita på jon_h 1000ggr mer än ngn från K-rauta.

Men men, det är jag det.
Mahdollisesti, mutta minun täytyy kuitenkin korottaa lattiaa 12-13 mm, joten lattia-kipsi sopii hyvin. Ei mitään hajua, mikä on totta tai ei, mutta hän, kuten monet muut, puhuu siitä, että kipsi on kuollut materiaali, joka ei liiku ja niin edelleen. Ja että puualustalle tarvitaan paljon enemmän itsetasoittuvaa tasoitetta.

Voin vain olla samaa mieltä Mikael_L:in kanssa, tuntuu epäilyttävältä kuunnella K-rauta-työntekijöitä. Mutta koska säännöt ovat olleet olemassa jo monta vuotta, tuskin on ongelmia käyttää golvgips, jos sen tekee oikein...

Mikael_L
Ja nyt on kaksi kysymystä tässä:
1. K-rauta-kundi tai Jon, kenellä on oikeus tulevista alan säännöistä, yleisesti ottaen uskon Joniin.
2. Lattiakipsi Thomasin lattiassa?
Uudet säännöt eivät ole vielä astuneet voimaan (jos oletan, että Jon on oikeassa), se tarkoittaa kai, että se on edelleen ammatillisesti tehty, jos kyseessä on lattiakipsi. Lisäksi on kai monia lattioita, jotka toimivat hyvin? Jos ei ole mitään kosteusesteitä kipsi/spångolven alla, niin eikö se kosteus, joka tunkeutuu vedeneristeen läpi, voi kuivua hyvin. Olen siis ymmärtänyt niin, että nimenomaan kosteusherkkyys olisi syynä lopettaa kipsin käyttö lattiassa.

Suunnilleen näin tulkitsen ainakin itse tämän ketjun aiemmin kirjoitettua + muita ketjuja. Voin tietenkin olla täysin väärässäkin. :o

Minun täytyy kysyä yksi asia lattiaan liittyen. Voiko koko kylpyhuoneen lattialle laittaa lattiakipsin paitsi siihen kohtaan, missä suihku on? Tarkoitan, että suihkun kohdalle laitetaan tasoitemassa. Tämä esimerkiksi jos haluaa vain suihkuovet eikä kaappia. Jos sitten on klinkkerit koko lattialla, eikö sitä voisi tehdä niin?

Miten aiot saada kaadon kipsiin ilman tasoitetta olet ajatellut?

Luulin, että ongelman voisi ratkaista suoraan kipsitasoitteella spaan levyjen päälle vinosti kohti viemäriä. Kuten ymmärrät, en ole kovin perehtynyt asiaan.......

Mikael_L sanoi:
Ja nyt on kaksi kysymystä tässä:
1. K-rauta-kille tai Jon, kuka on oikeassa koskien tulevia alan sääntöjä, yleensä luotan Joniin.
Minä olen oikeassa. :) Lisäksi vaikuttaa siltä, että kaveri väittää, ettei ole edes tulossa uusia sääntöjä, mikä tehokkaasti diskvalifioi hänet kommentoimasta aihetta ollenkaan. Hän ei selvästikään tiedä tästä mitään.

Mikael_L sanoi:
2. Lattiakipsilevy Thomaksen lattiassa?

Uudet säännöt eivät ole vielä astuneet voimaan (jos oletan, että Jon on oikeassa) se tarkoittaa kai, että se on edelleen ammattilaisen käsityönä tehty, jos se on lattiakipsilevy. Lisäksi onhan monia lattioita tehty niin, jotka voivat hyvin? Jos ei ole mitään kosteusesteen alla kipsilevy/lastulevy lattia, niin se kosteus, joka läpäisee vedeneristeen, voi kuivua hyvin. Olen siis ymmärtänyt, että se olisi kosteusarkuus, joka olisi syy lopettaa kipsin käyttö lattiassa.
Lattiakipsilevyssä ei periaatteessa ole ollut mitään ongelmaa, mutta se poistetaan, kun nyt tullaan kieltämään kartonkikipsi koko kylpyhuoneessa. Syynä siihen, ettei sitä kannata käyttää, on se, että se on täysin tarpeeton, koska pitää kuitenkin tasoittaa kaato. Ja se on edelleen täysin sallittua.

Thomas: Jos oli 12 mm reunaan asti kaivoon, niin se on täydellistä. Juuri niin sen pitäisi olla, jos aiotaan tasoittaa lastulevyn päälle. Mutta ehkä olet jo laittanut kipsilevyn, ja se varmaan onnistuu myös hyvin.

Lilljonte sanoi:
Luulin, että voi järjestää kaadon flyspackletilla suoraan lastulevyn päälle kohti kaivoa. Kuten ymmärrät, en ole kovin perehtynyt.......
Koko lattiassa pitää olla kaato.

Ahaa, nyt ymmärrän. Kiitos vastauksestasi.

Yst. terv. Lilljonte

Ei se mitään. Ja periaatteessa olet oikeassa, jos suihkunurkassa riittäisi kaato, niin se voisi olla kätevä vaihtoehto tehdä kuten ehdotit.

jon_h sanoi:
Thomas: Jos kaivon reunan korkeusero oli 12 mm, niin se on täydellistä. Juuri noin sen pitäisi olla, jos aiotaan laittaa tasoitemassa lastulevyn päälle. Mutta ehkä olet jo laittanut kipsin, ja se varmasti toimii myös hyvin.
Lattia-kipsilevy laitetaan aivan pian, eilen pohjustin lastulevyn. Ei ole täysin tiivis kaivojen ja putkien ympärillä, joten kipsi on siihen täydellinen. Ja onhan meillä se, että puu ei ole kuollutta materiaalia. Joten minun kannaltani on päätetty, että nyt tulee lattia-kipsilevy kuitenkin.

ThomasLindgren sanoi:
Ja sitten on se, että puu ei ole kuollut materiaali.
Toivon todella, että voisit lopettaa tämän tuomisen esiin argumenttina kipsille. Se ei ole ollenkaan ongelma tasoittaa lastulevyä. Miksi tasoite irtoaisi siitä, jos ei kipsilevystä?

Mikael_L
jon_h sanoi:
Ole hyvä vain. Ja periaatteessa olet oikeassa, jos riittäisi kaato suihkunurkassa, niin se olisi voinut olla kätevä vaihtoehto tehdä kuten ehdotit.
Kyllä, kaadon tulisi olla 2 cm per metri suihkunurkassa ja 1 cm per metri koko muussa kylpyhuoneessa.

Mistä rakentajista puhut sitten? Ainakaan ei siitä kirvesmiehestä, jonka mainitsit aiemmin ketjussa. Ne, jotka käyttävät tuota argumenttia, eivät tiedä mistä puhuvat. Tämä on hyväksi todettu rakenne, yksi kahdesta, jotka sallitaan PER:n alan säännöissä. Lisäksi se on rakenne, jonka kaikki tasoitevalmistajat ja kaikki vakuutusyhtiöt hyväksyvät. Tämän rakenteen kanssa ei ilmene ongelmia. Sen sijaan rakenne, jonka olet valinnut, tullaan pian kieltämään. Miten ajattelet siitä?

Ja sinä, joka et ole perehtynyt aiheeseen, päätät jostain käsittämättömästä syystä kuunnella niitä, jotka vastustavat alansääntöjä, materiaalitoimittajia ja vakuutusyhtiöitä. Mitä vaaditaan, että vakuuttuisit? Millaisia todisteita haluat, Thomas?

• Tykkään
Joakim mutschlechner
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.