14 756 lukukertaa ·
13 vastausta
15k lukukertaa
13 vastausta
Lattialastulevy koko välipohjaan ennen vai jälkeen sisäseinät?
Hei, ehkä tyhmä kysymys mutta olen vähän epävarma yhdestä asiasta.
Olen tekemässä 1,5-kerroksista taloa ja aion aloittaa yläkerran. Tällä hetkellä siellä on vain palkkeja ja niiden välissä eristys.
Kysyn, laitetaanko ensin 22mm lattialastulevy ja sitten "sokkeli" sisäseinille, eli sokkeli lattialastulevyn päälle.
Vai laitetaanko ensin sokkelit sisäseinille ja sitten sovitetaan lattialastulevyt. Eli laitetaan lattialastulevyt jokaiseen huoneeseen erikseen sokkelin viereen.
En tiedä ymmärrättekö, mutta kertokaa jos on epäselvää.
Terveisin / Stefan
Olen tekemässä 1,5-kerroksista taloa ja aion aloittaa yläkerran. Tällä hetkellä siellä on vain palkkeja ja niiden välissä eristys.
Kysyn, laitetaanko ensin 22mm lattialastulevy ja sitten "sokkeli" sisäseinille, eli sokkeli lattialastulevyn päälle.
Vai laitetaanko ensin sokkelit sisäseinille ja sitten sovitetaan lattialastulevyt. Eli laitetaan lattialastulevyt jokaiseen huoneeseen erikseen sokkelin viereen.
En tiedä ymmärrättekö, mutta kertokaa jos on epäselvää.
Terveisin / Stefan
Välttääkseen ns. flankingtransmissioita sinun pitäisi olla oma lattia ja katto jokaisessa huoneessa. Kiinnitä ensin kaikki kehykset siis ja sitten kipsi ja lastulevy jokaiseen huoneeseen.
Tuntuu hieman overkill olis laskea lattialastulevyt erikseen joka huoneessa. Yleensä ainakin uudisrakentamisessa lastulevyt ja harva katto asetetaan ennen sisäseinien pystyttämistä. Näin on sekä helppoa merkitä, mihin sisäseinät tulevat, että kiinnittää ne. Jos on kyse vanhasta talosta, jossa on epätasaiset palkit, voi olla helpompaa laskea huone kerrallaan, jos tarvitsee suoristaa lattiaa ja kattoa.
Liioittelua ja liioittelua, se riippuu siitä, mitä haluaa saavuttaa. Olet aivan oikeassa, että on huomattavasti helpompaa asettaa kaikki lattialevyt ennen seinien pystyttämistä. Mutta kuten aiemmin huomautin, silloin on riski, että talosta tulee meluherkkä. Kuten kaikessa muussakin elämässä, kyse on kompromisseistaJerka_l sanoi:Tuntuu vähän liioittelulta asettaa lattialastulevyt erikseen jokaiseen huoneeseen. Yleensä ainakin uudisrakentamisessa asetetaan lastulevyt ja harvat katot ennen kuin sisäseinät pystytetään. Tällä tavalla on sekä helppo merkitä, mihin sisäseinät tulevat, että kiinnittää ne. Jos kyseessä on vanha talo, jossa on epätasaiset palkit, on ehkä helpompaa laittaa huone kerallaan, jos tarvitsee suoristaa lattiaa ja kattoa.
Runkorakentaja
· Gävle
· 158 viestiä
Herätän tämän keskustelun henkiin, sillä minulla on samat ajatukset.
Voinko asentaa lattialastulevyn koko lattian yli ennen kuin rakennan seinät?
Pääasiallinen pohdinta on silloin ääniherkkyydessä.
Onko jollain kokemusta lattiasta, jossa lastulevy on asennettu koko lattian yli ennen seinien rakentamista ja onko se kokemuksen mukaan ääniherkkä tämän vuoksi?
Onko joku myös rakentanut seiniä jyrsityille lastulevyille?
Voinko asentaa lattialastulevyn koko lattian yli ennen kuin rakennan seinät?
Pääasiallinen pohdinta on silloin ääniherkkyydessä.
Onko jollain kokemusta lattiasta, jossa lastulevy on asennettu koko lattian yli ennen seinien rakentamista ja onko se kokemuksen mukaan ääniherkkä tämän vuoksi?
Onko joku myös rakentanut seiniä jyrsityille lastulevyille?
Herätän tämän keskustelun uudelleen. Olen sisustamassa ullakkoa ja aion asentaa lattialämmityksen. Voiko asettaa uritetut lankkulattiat ja sen jälkeen pystyttää väliseinät? Vai täytyykö ensin laittaa seinät ja asentaa lattialämmitys huone kerrallaan?
Ystävällisin terveisin, Peter
lattia sitten seinät.W Wennbergp sanoi:
Kuulostaa hyvältä ja tuntuu helpommalta asentaa kaikki lattia kerralla. Täytyy kortlata sinne, missä seinät tullaan nostamaan. Kylpyhuoneen seinät tullaan todennäköisesti nostamaan palkiston päälle, koska siellä ei tule olemaan samaa lattiaa.
Klikkaa tästä vastataksesi