Hei!

Tarvitsen hieman neuvoja täällä. Olen etsinyt foorumeilta ja netistä, mutta en valitettavasti ole löytänyt juuri tähän kysymykseen vastausta. Mietin lattialämmityksen asentamista yläkertaan uuteen taloon. Olen valinnut vaihtoehdon harva (21x120mm harva, 30 mm väli), mutta en aio purkaa nykyistä lattialaskulevyä saadakseni harvat alas palkistoon, vaan asennan harvan suoraan lattialaskulevyn päälle. Mietin eniten, onko tämä toimiva vaihtoehto, ja jos on, joudunko lisäämään lattialastulevyä (12,5mm) harvan päälle, vaikka se lepää kantavan lattian päällä? Pintalattia koostuu 8 tai 10 mm laminaatista.
Olisi todella mukavaa välttää levyjä harvan/putken ja pintalattian välillä sekä työmielessä että kustannuksiltaan, kun kyseessä on 100 m2.

Oletukset ovat seuraavat:

22mm lattialevy
300 masoniittipalkki s.600
300 lasivilla
Diffuusiosulku
28x70 harva
12mm valkofolioitu kipsilevy

Kiitos etukäteen.

Riippumatta lastulevystä voit jättää kipsin pois.

huggan sanoi:
Riippumatta lastulevystä tai ei, voit jättää kipsilevyn pois.
Kuulostaa lupaavalta, mutta anna anteeksi tietämättömyyteni, kun pyydän selitystä siihen, mikä tekee siitä mahdollista jättää kipsilevyn pois?

No, ohuet laminaatit eivät ole itsestään kantavia ja harva/letku ei ole tasainen alusta. Uskon, että on melko suuri riski, että siitä tulee nariseva lattia.

• Tykkään
Olle_82
  • Laddar…
Pohdin samaa asiaa muutama vuosi sitten ja minulla oli suunnilleen samat pinta-alat, mutta olin laittamassa 14mm parkettia. Luettuani asiasta päätin laittaa lattialevyihin kipsilevyt, enkä kadu sitä lainkaan. Sinun tapauksessasi, kun et edes laita parkettia, mielestäni sinun pitäisi valita kipsi.

Edit. Se on yläkerrassa, joten kipsi on erityisen hyvä, koska se vaimentaa ääntä myös.

Viimeksi muokattu:
Bob_the_builder
Uskallan väittää, että 8 mm laminaattilattia ei kestä niitä koloja, joita gleser muodostavat lautojen välissä ja letkun kääntöalueilla. Levitä kipsiä tai vaihda vähintään 14 mm päällysteeseen (laudat tai parketti),

22 mm kestää jännevälin 555 mm, tarkoitatte siis, että 8 mm ei kestä jänneväliä 30 mm?

Tiedämme, että 8 mm on hyväksytty jänneväliin 20 mm, koska uritetut spånskivorna on olemassa 20 mm slangille.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Olle_82
  • Laddar…
Että 10 mm laminaattilattia ei kestäisi yli 30 mm väliä, on vaikea uskoa. Kuitenkin käännöspaikoissa tilanne on luultavasti erilainen. Ja kuten mexitegel kirjoitti... nariseva lattia on varmaan ilmeinen riski. Bleh, on parasta käyttää lattia kipsiä välissä.
Puhuttaessa lattia kipsistä. Kiinnitetäänkö se ruuvaamalla vai liimaamalla glesen:iin?

Bob_the_builder
Sinähän aiot laittaa peltiä siihen, joten se vain ruuvataan paikoilleen.

huggan sanoi:
Riippumatta lastulevystä, voit ohittaa kipsin.
Tuntuuko hieman epävakaalta kävellä 21x120 laudoilla, jotka ovat tuettu s600? ;)

Tässä tapauksessa glesen tulee olemaan 22 mm lattialastulevyn päällä. Joten siitä ei varmaankaan tule huojumaista.

-RB- sanoi:
Tässä tapauksessa glesen tulee olemaan 22 mm lattalastulevyn päällä. Joten se ei todennäköisesti tule olemaan heiluvainen.
Voi olla syy siihen, että minun tekstini oli lainauksen jälkeen...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.