Hei,
Olen uusi täällä foorumilla ja haluan käyttää tilaisuuden tervehtiä kaikkia talon entusiasteja!
Minä ja kumppanini rakennamme tällä hetkellä taloa ja olemme edenneet niin pitkälle, että betonilaatta on valettu. Valitettavasti valun yhteydessä on ilmennyt ongelma ja haluaisin tietää, kuinka suuri ongelma on ja mitä seurauksia sillä voi olla, sekä teidän tietonne ja kokemuksenne siitä, miten ongelma voidaan ratkaista hyvällä tavalla.
Olemme päättäneet poiketa standardista viemärissä kylpyhuoneessa eli pyöreä viemäri suihkutilan keskellä suihkuränniin seinän viereen.
Ongelmana on, että rakennusjohtaja unohti päivittää piirustukset käsityöläisille valun yhteydessä eikä siksi valmistanut polystyreenillä viemärin ympäristössä, kuten ymmärtääkseni tehdään asennettaessa sellaista viemäriä (Purus Pro Line). Lisäksi viemäri on väärin sijoitettu, standardiviemäri (pyöreä suihkutilan keskellä).
Tämä havaittiin heti valun yhteydessä, ja rakennusjohtaja sekä valvontavastuullinen ovat vakuuttaneet minulle, että tätä joskus tapahtuu ja se voidaan ratkaista ilman komplikaatioita. He ovat jo piikittäneet osan laatasta auki (siitä, missä polystyreeni olisi ollut).
Mitä kokemuksia teillä on? Miten teknisesti korjataan jotain tällaista hyvällä tavalla? Pitääkö ottaa esiin hienohakkuu ja varovasti käsin hakata kaikki putket, johdot ja raudoitus välttääkseen vaurioita?
Kiitollinen vastauksista teiltä, jotka osaatte!
Tässä on video siitä, miten mielestäni olisi pitänyt tehdä, meidän tapauksessamme jos ei olisi unohdettu.
Terveisin