Hei Minulla on 15,5 neliömetrin autotalli, josta aion tehdä toimistotilan. Autotallin ulkoseinät ja katto on eristetty. Nyt on jäljellä lattia, joka on 3,26 m x 4,76 m betonilaatta. En ole itse tehnyt autotallia, joten en tiedä, mitä betonin alla on, mutta luultavasti maata. Betonilaatta on joka tapauksessa erittäin kylmä, ja haluaisin tehdä eristyksen sen päälle ja sitten asentaa lattialämmitys sähkökaapelin lattialaattojen alle. Nyt kysymyksiin: Onko 10 cm eristemateriaalin rakennuskorkeudessa riittävä, jotta lattialämmitys sähkökaapeli toimii tehokkaasti? Pitäisikö minun käyttää 10 cm styroks/isolaatiolevyjä eristemateriaalina, vai pitäisikö minun käyttää sen sijaan 2 kerrosta 5 cm styroks/eristyslevyjä halkeamien minimoimiseksi eristyksessä laittamalla nämä 2 kerrosta eri kuvioon, niin että halkeamat eivät osuisi päällekkäin? Parantaako se eristävää vaikutusta, jos käyttää lasivillaa eristeenä halkeamien välillä, jotka voivat syntyä styroksilevyjen väliin? Styroks/isolaatiolevyjen päälle, ajattelin käyttää lastulevyjä, sitten raudoitusverkkoa, johon lämpökaapeli kiinnitetään ja tasoitetaan lattialaastilla noin 1,5 cm. Kuinka paksuja lastulevyjen tulisi olla? Riittääkö 1 cm? Tarvitsenko jotain "primeriä" vai riittääkö suoraan laittaa galvanoitu teräsraudoitusverkko lastulevyjen päälle estämään niiden syttymistä, kun lämpökaapeli alkaa lämmittää? :) Lattialaasti, onko jotain erityistä laastia, joka tulisi ostaa, jotta lämpökaapelin lämpö ei ylikuumene? Kysyy... Magnar

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.