3 580 lukukertaa ·
8 vastausta
4k lukukertaa
8 vastausta
Lattia - valaise minua!
Mietin vähän eroa eri lattioiden välillä, erityisesti eri puu/feikkipuu ???.
Mikä on ero "aitojen puulattioiden" ja parketin välillä?
Olen kuullut nimitykset "tarkettgolv", "pergogolv" ja laminaattilattia. Ovatko kaksi ensin mainittua eri laminaattilattia-merkit, vai jokin muu lattiamuunnelma?
Kun ajattelee kulumista, mitä suositellaan. Onko laminaatti kestävämpi ja kestävämpi naarmuja ja merkkejä vastaan kuin aito puu tai parketti?
Lämmitysjärjestelmä, voiko tämä yhdistää laminaattilattiaan tai muovimattoon?
Paljon kysymyksiä, mutta te tiedätte niin paljon
!
Mikä on ero "aitojen puulattioiden" ja parketin välillä?
Olen kuullut nimitykset "tarkettgolv", "pergogolv" ja laminaattilattia. Ovatko kaksi ensin mainittua eri laminaattilattia-merkit, vai jokin muu lattiamuunnelma?
Kun ajattelee kulumista, mitä suositellaan. Onko laminaatti kestävämpi ja kestävämpi naarmuja ja merkkejä vastaan kuin aito puu tai parketti?
Lämmitysjärjestelmä, voiko tämä yhdistää laminaattilattiaan tai muovimattoon?
Paljon kysymyksiä, mutta te tiedätte niin paljon
Aidossa puulattiassa on sama puulaji läpi koko lattian. Parkettilattiassa on puupinta ja allaoleva kerros, esimerkiksi MDF-levystä (lastulevy).
Uskon, että laminaattilattia on kestävin vaihtoehto, mutta jos siihen tulee jälki, sille ei voi paljon tehdä. Parkettilattian tai puulattian voi hioa, jos siihen tulee vahinkoja. Joidenkin muovilattioiden kulutuskestävyys on myös erittäin hyvä.
Lattialämmitys voidaan asentaa kaikentyyppisten lattiamateriaalien alle (hieman vaihtelevin tuloksin - eri materiaalit johtavat lämpöä eri tavoin).
Uskon, että laminaattilattia on kestävin vaihtoehto, mutta jos siihen tulee jälki, sille ei voi paljon tehdä. Parkettilattian tai puulattian voi hioa, jos siihen tulee vahinkoja. Joidenkin muovilattioiden kulutuskestävyys on myös erittäin hyvä.
Lattialämmitys voidaan asentaa kaikentyyppisten lattiamateriaalien alle (hieman vaihtelevin tuloksin - eri materiaalit johtavat lämpöä eri tavoin).
"Parkettilattiaa tai puulattiaa voi hioa, jos siihen tulee vaurioita."
...mutta ei, jos on ostanut 7-9mm lattian tyyppiä "Tarkett Ultraloc VIVA".
Koko talomme on rakennettu kyseisellä merkillä ja lattiat näyttävät todella huonoilta vain puolen vuoden jälkeen.
En koskaan suosittele kenellekään sellaisten viilulattioiden ostamista. Totta kai ne ovat 50-100 kr halvempia/m², mutta ne ovat erittäin herkkiä.
...mutta ei, jos on ostanut 7-9mm lattian tyyppiä "Tarkett Ultraloc VIVA".
Koko talomme on rakennettu kyseisellä merkillä ja lattiat näyttävät todella huonoilta vain puolen vuoden jälkeen.
En koskaan suosittele kenellekään sellaisten viilulattioiden ostamista. Totta kai ne ovat 50-100 kr halvempia/m², mutta ne ovat erittäin herkkiä.
Tarkettin mukaan Ultraloc Viva 8,5 mm on erittäin kulutuskestävä ja niillä on 10 vuoden kulutustakuu (mitä se sitten käytännössä tarkoittaakin).LB sanoi:"Parkettilattia tai puulattia voidaan hioa, jos siihen tulee vaurioita."
...mutta ei, jos on ostettu 7-9 mm lattia, kuten "Tarkett Ultraloc VIVA".
Koko talomme on tätä merkkiä, ja lattiat näyttävät todella **tun rumilta vain puolen vuoden jälkeen.
En koskaan suosittele kenenkään ostavan tällaisia viilulattioita. Toki ne ovat 50-100 kr halvempia/m², mutta ovat todella herkkiä.
Onko sinulla epänormaalin suurta kulutusta kotona (koiria, villejä pikkulapsia ym.) vai onko niin, että Viva on surkea lattia? Muuten pidän ajatuksesta ohuesta puulattiasta, jos on lattialämmitys.
"Tarkettin mukaan Ultraloc Viva 8,5 mm pitäisi olla erittäin kulutuskestävä ja niillä on 10 kulutustakuuta (mitä se nyt käytännössä tarkoittaakaan).
Onko teillä kotona poikkeuksellisen suurta kulutusta (koirat, villit pikkulapset jne.) vai onko Viva vain huonolaatuinen lattia? Muuten pidän ideasta käyttää ohutta puulattiaa, jos on lattialämmitys.
Meitä on kaksi aikuista ja vastasyntynyt=minimaalinen kulutus.
Tulee siis naarmuja tuoleista, kun esimerkiksi huopatassu on irronnut tai jos jotain sattuu putoamaan lattialle. Lisäksi, tiskikoneesta vuoti vähän vettä kun se tuli. Vähän vettä, jota ei pyyhitty pois tunnin sisällä, sai lattian nousemaan saumassa. Löydä jotain muuta keittiöön ja eteiseen on minun paras vinkkini. Lattia kelpaa makuuhuoneisiin, joissa ei oleskella, ja olohuoneeseen, mutta sen näyttää aika.
Kalliita lattioita, jotka ovat huonoja, en halua suositella!"
Onko teillä kotona poikkeuksellisen suurta kulutusta (koirat, villit pikkulapset jne.) vai onko Viva vain huonolaatuinen lattia? Muuten pidän ideasta käyttää ohutta puulattiaa, jos on lattialämmitys.
Meitä on kaksi aikuista ja vastasyntynyt=minimaalinen kulutus.
Tulee siis naarmuja tuoleista, kun esimerkiksi huopatassu on irronnut tai jos jotain sattuu putoamaan lattialle. Lisäksi, tiskikoneesta vuoti vähän vettä kun se tuli. Vähän vettä, jota ei pyyhitty pois tunnin sisällä, sai lattian nousemaan saumassa. Löydä jotain muuta keittiöön ja eteiseen on minun paras vinkkini. Lattia kelpaa makuuhuoneisiin, joissa ei oleskella, ja olohuoneeseen, mutta sen näyttää aika.
Kalliita lattioita, jotka ovat huonoja, en halua suositella!"
Luulen, että useimmat valmistajat suosittelevat lakkauksen asentamalla laminaattilattiat keittiöön tai eteiseen. Ensinnäkin se on peittääkseen saumat, mutta myös kestääkseen mahdollisen ylimääräisen kosteuden, jolle ne altistuvat.
Klikkaa tästä vastataksesi