11 954 lukukertaa ·
14 vastausta
12k lukukertaa
14 vastausta
Lattia vai seinä ensin?
Hei,
Olen ajatellut rakentaa elokuvahuoneen kellariini ja pohdin vähän, miten se tehdään parhaiten...
Lattiaan ajattelin laittaa Platon-maton + lastulevyn + kokolattiamaton
Seinistä tulee ilmarako betoniseinää vasten + metalliranka + eristys + vaneri + kipsilevy
Nyt mietin, pitäisikö minun tehdä lattia ensin valmiiksi ja kiinnittää rungot (kiskot) lastulevyn päälle ja näin ollen olla Platon-matto koko lattialla vai pitäisikö minun kiinnittää seinärungot ensin ja laittaa Platon + lastulevyt uusien sisäseinien ulkopuolelle?
Kellarissa ei tällä hetkellä ole kosteusongelmia, eikä niitä mielellään haluttaisi...
Toivottavasti selitin järkevällä tavalla...
Kiitos etukäteen!
Olen ajatellut rakentaa elokuvahuoneen kellariini ja pohdin vähän, miten se tehdään parhaiten...
Lattiaan ajattelin laittaa Platon-maton + lastulevyn + kokolattiamaton
Seinistä tulee ilmarako betoniseinää vasten + metalliranka + eristys + vaneri + kipsilevy
Nyt mietin, pitäisikö minun tehdä lattia ensin valmiiksi ja kiinnittää rungot (kiskot) lastulevyn päälle ja näin ollen olla Platon-matto koko lattialla vai pitäisikö minun kiinnittää seinärungot ensin ja laittaa Platon + lastulevyt uusien sisäseinien ulkopuolelle?
Kellarissa ei tällä hetkellä ole kosteusongelmia, eikä niitä mielellään haluttaisi...
Toivottavasti selitin järkevällä tavalla...
Kiitos etukäteen!
Seinät olisin varmaan tehnyt ensin... mutta olisin vaihtanut kipsin lasikuitukipsiin tai aquaboardin... Vaihtoehtoisesti ei olisi ollut lainkaan kehystä, vaan muurattu sisäpuolelta ohuilla lecatiilillä, sitten rapattu ja tasoitettu hyväksi kiinnitykseksi maalia tai tapettia varten...
Miksi rakentaa kylpyhuoneen levyillä? Sittenhän seinä ei voi enää "hengittää".Milkshaken sanoi:
Aquapanelien suuri valttikortti on kartongin puute, ts. ei mitään mikä voisi homehtua. Levyt eivät kuitenkaan ole diffuusiotiiviitä, vaan ne tulee kosteuseristää, jos ne asennetaan puurunkorakenteeseen kylpyhuoneympäristössä. Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, että kalliit Aquapanel-levyt ovat hieman liioittelua elokuvahuoneessa.raveper sanoi:
Laittaisin govlet ensin... helpoimmin ja vakaammat. Seinäpalkit ovat metallista eivätkä kanna, joten ei tule sellaista painoa, jota esim. 22mm lastulevy ei kestä.
Käyttäisin kuitenkin lastulevyjä vanerin sijaan = halvempaa
Sitten miettisin, mihin laittaa "grejorna", eli tv, projektori jne., ja ehkä vahvistaisin seinät puupalkkien avulla siellä.
Lopuksi, tee palkit ja eristys, muuten et pidä huoneen äänestä.
Toivottavasti auttaa vähän
Käyttäisin kuitenkin lastulevyjä vanerin sijaan = halvempaa
Sitten miettisin, mihin laittaa "grejorna", eli tv, projektori jne., ja ehkä vahvistaisin seinät puupalkkien avulla siellä.
Lopuksi, tee palkit ja eristys, muuten et pidä huoneen äänestä.
Toivottavasti auttaa vähän
Danneå:
Oi, luulin, ettei siitä tulisi niin pientä
Keltainen = isolering
Harmaa = plåtreglar
Sininen = platonmatta
Ruskea = spånskiva
Punainen = heltäckningsmatta
Musta = akustiktak
Kiitos taas!
Byggare Henke:
Okei, vielä yksi ääni sille, tuntuu siltä, että se osa on ratkaistu
Musta kangas ajattelin ripustaa niiden reguloitujen seinien päälle...
Kiitos!
Oi, luulin, ettei siitä tulisi niin pientä
Keltainen = isolering
Harmaa = plåtreglar
Sininen = platonmatta
Ruskea = spånskiva
Punainen = heltäckningsmatta
Musta = akustiktak
Kiitos taas!
Byggare Henke:
Okei, vielä yksi ääni sille, tuntuu siltä, että se osa on ratkaistu
Musta kangas ajattelin ripustaa niiden reguloitujen seinien päälle...
Kiitos!
Ok, sitten olen mukana.. Joo, pidän siitä!
Yksi pieni asia vaan, matto on seksikäs, mutta likaantuu todella helposti.. muista vaan se
Kysymys koskien seiniä: etkö aio laittaa mitään levyä kuten lastulevyä tai kipsiä vaan pelkästään ripustaa mustaa kangasta siihen? Jos kyllä, aiotko kiristää sen vai ripustaa sen?
Yksi pieni asia vaan, matto on seksikäs, mutta likaantuu todella helposti.. muista vaan se
Kysymys koskien seiniä: etkö aio laittaa mitään levyä kuten lastulevyä tai kipsiä vaan pelkästään ripustaa mustaa kangasta siihen? Jos kyllä, aiotko kiristää sen vai ripustaa sen?
Joo, ajattelin vetää ne metalliprofiileihin, niin se varmaan tulee parhaiten? Sitten minulla on mahdollisuus vetää mitä haluan myös akustiikkakaton yläpuolella, siellä on noin 10 cm ilmarako...kaksi kaiutinta pitäisi asentaa kattoon kuitenkin...
Klikkaa tästä vastataksesi