31 281 lukukertaa ·
38 vastausta
31k lukukertaa
38 vastausta
Lateksisauma, joka halkeilee?
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 296 viestiä
Voisiko olla niin, että sauma kestää enemmän liikettä kuin maali ja siksi se halkeilee? Vai ovatko ne vain maalin kuivumishalkeamia?
Ajattelen, että ne ovat ehkä vain kuivumishalkeamia. Näytti siltä, kun olin hionut halkeamia. En usko, että talo oikeasti liikkuu paljoa. Sauma kutistui varmaankin hieman enemmän kuin mitä maali kestää.Johannes Carlsson sanoi:
Mietin, uskaltaako tyytyä vain vetämään uuden kerroksen kattomaalia hiottujen halkeamien päälle vai pitäisikö ensin vetää uusi kerros saumausmassaa sauman päälle?
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 296 viestiä
Oletko tyytyväinen sauman muotoon, olisin kokeillut vain maalata yhden kerroksen lisää.
Riippumatta siitä, mitä materiaaleja kohtaa toisiaan, ne liikkuvat, ellei kyseessä ole erittäin vakaa betoni/tiili rakenne pohjassa. Olen laittanut erilaisia saumoja talossamme, jossa on puurunko, ja ne näyttävät hyvältä ensimmäisinä kuukausina, mutta sitten ne halkeavat. Tec3 kestää selvästi paremmin, mutta jos kerros on ohut, sekin halkeaa.
Jos ei ole vakaa betoni/tiili pohja, olisin laittanut listat suoraan.
Olen kuitenkin vain harrastelija-nikkari ja puhun vain omasta kokemuksestani 5-6 vuoden ajalta, kun olemme remontoineet taloa, jossa asumme.
Jos ei ole vakaa betoni/tiili pohja, olisin laittanut listat suoraan.
Olen kuitenkin vain harrastelija-nikkari ja puhun vain omasta kokemuksestani 5-6 vuoden ajalta, kun olemme remontoineet taloa, jossa asumme.
Essve akryyli flex 25% kanssa en ole kokenut mitään ongelmia. Sitä vastoin en käytä sitä sisänurkissa tai katto/seinäsaumoissa. Kitataan sisään nauha ja toistaiseksi en ole kokenut yhtään halkeamaa, ja tämä on puutalossa vuodelta -64.
Ahaa, nauhoilla tarkoitat ilmeisesti kipsilevyjen välistä? Siellä olemme käyttäneet tavallista kittiä nauhoilla, ja se on toiminut yllättävän hyvin. Pääasiallinen liike näyttää olevan sisänurkissa ja katon ja seinän välillä. Myös ovenkarmin ja seinän välinen sauma ei pysy hyvin, luultavasti siksi, mutta yleensä laitamme listat siihen.B boohoo sanoi:
Keittiö oli yksi ensimmäisistä huoneista, joita remontoimme, ja olin valitettavasti niin tyhmä, että yritin peittää kaikki halkeamat katon laattojen välissä merkkisaumalla. Näytti hyvältä vuoden, nyt se näyttää paljon pahemmalta kuin jos en olisi saumannut lainkaan.
Klikkaa tästä vastataksesi