Kuinka kauan annoit sauman kovettua ennen kuin maalasit?
Kokonaisen viikon. Aion varovasti koskettaa sitä huomenna ja katsoa miltä se näyttää. Se voisi olla maali, joka on alkanut irrota. Vaikka sauman pitäisi olla maalattavissa...
Koko viikko. Aion hieman varovasti koskettaa sitä huomenna ja katsoa miltä se näyttää. Sehän voi olla maalia, joka on alkanut irrota. Vaikka sauma olisi tosin maalattavissa...
Raot on oltava oikeassa suhteessa saumausmassan elastisuuteen ja kiinnitykseen sekä vahvistukseen! Eli koskaan ei tule hyvä, jos se on liian ohut tai liian paksu. On myös temppuja, joita ammattilaiset oppivat, nimittäin sauman poikkileikkauksen geometria! He tietävät, miten leikata suutin ja käyttävätkö pohjalistaa saumausmassan tukena. Lopuksi he tuntevat kuivumisajan ja tietävät, milloin voi maalata ja miten maalata, jotta sauman tarttuvuutta ei tuhota, kun sekä saumausmassa että maali ja alusta liukenevat samasta vedestä, jos saumausmassa ei ole tarpeeksi kuiva.
Heitin vielä yhden kerroksen, mutta tämän putken kanssa täytyi olla jotain vialla. Kun olin ajanut puolet matkasta, massa muuttui kellertäväksi ja hieman juoksevaksi. Kun sitten tasoittelin sen, ilmestyi joihinkin paikkoihin paakkuja...vanha putki? Maalaan tämän muutaman päivän kuluttua, jos se näyttää hirveältä, yritän korjata sen rimalla, vaikka olisinkin mieluummin ilman sitä.
Lisäsin vielä yhden merkkijonon, mutta jotain oli varmaan vialla tässä putkessa. Kun olin ajanut puoliväliin, massa muuttui kellertäväksi ja vähän juoksevaksi. Kun sitten tasoittelin sitä, esiin tuli kyhmyjä muutamissa paikoissa...vanha putki? Maalaan tämän muutaman päivän kuluttua, jos se näyttää kamalalta, yritän tehdä siitä paremman listalla, vaikka haluankin mieluummin välttää sitä.
Eikö se ehtinyt kuivua, ennen kuin tasoitit sen?
Mielestäni lateksisauma kuivuu melko nopeasti, joten täytyy olla nopea, muuten se voi saada kalvon, mikä aiheuttaa epätasaisuuksia.
Minulla on keittiössä ruma sauma, joka on häirinnyt minua kahden vuoden ajan. En osta merkitöntä sen jälkeen. Niin pirun tylsää, jos tekee kaiken muun täydellisesti ja sitten huono saumamassa, joka muuttuu rumaksi.
Etkö ehtinyt tasoittamaan sitä ennen kuin se kuivui?
Ainakin minun mielestäni lateksisauma kuivuu melko nopeasti, joten pitää olla nopea, muuten se voi muodostaa epätasaisen kalvon.
Ei, se ei ehtinyt kuivua. Uskon enemmän huonoon tuubiin...
Minulla on ollut ruma sauma keittiössä, joka on häirinnyt minua kahden vuoden ajan. En osta enää merkitöntä sen jälkeen. Niin pirun tylsää, kun tekee kaiken muun täydellisesti ja sitten huono saumamassa, joka näyttää rumalta.
Biltemalla on tiivistetubet MAKAAVASSA suuressa korissa kaupungissani. Eikö tubet tulisi varastoida pystyasennossa? Viimeksi ostamani tube oli "erottunut", joten keltaista nestettä tuli ulos muutaman painalluksen jälkeen. Se olisi todennäköisesti ollut pohjalla, jos tube olisi säilytetty pystyasennossa.
Aivan oikein, luovuin tiivistyksestä ja panostin sen sijaan huomaamattomiin listohin.
Olen saanut samanlaisia halkeamia maalattua sauman seinän ja katon välillä (eristeväri vs tapettipohja alla). Ne näyttävät kuitenkin keskittyvän vain yhteen seinään. Ehkä suurempia liikkeitä juuri siinä seinässä.
Sain kuitenkin idean hioa sauman väri käärityllä hiomapaperilla ja siitä tuli aika hyvä! Näyttää itse asiassa siltä, että vain itse väri on haljennut.
Riittäisikö pelkkä halkeamien hiominen toista kerrosta varten vai pitäisikö minun levittää uusi sauma ennen?
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.