Minulla on tarjous lastulevystä kipsilevyn taakse kaikille uuden rakennukseni seinille. Jos haluan OSB-levyn, lisähinta on noin 25'

Onko syytä valita OSB-levy?

Voiko keittiön ja suihkunurkan kiinnittää lastulevyyn?

Onko OSB-levy vahvempi asioiden ripustamiseen?

/Fredrik

Mitä ymmärrän, on OSB-levy ennustettavan laadukas, eli tiedät, että se kestää ruuveja ja muuta. Lastulevyt ovat hankalampia, jos et tiedä niiden laatua (sitä ei näy!). Minulla on itse korkealaatuisia lastulevyjä (en muista valmistajaa, tarkistan sen) ja ne tuntuvat jopa hieman tukevammilta kuin OSB, jota käytän väliaikaislattiana. Jotkut täällä foorumilla ovat ilmeisesti saaneet huonoja kokemuksia lastulevyistä kipsin takana, mutta se johtuu varmasti toissijaisesta laadusta.

OSB on sitkeämpää pidempien kuitujen/suurempien lastujen ansiosta, kun taas lastulevy on kovempi ja jäykempi eikä anna periksi kuormitukselle ennen kuin se murtuu (vrt. kipsilevyyn).

(Puhuttaessa purjehduskielellä OSB on aluksi pehmeä ja lopuksi jäykkä, kun taas lastulevy on aluksi jäykkä ja lopuksi pehmeä ;D )

Jos mahdollista, valitsisin riippumatta levyjen valinnasta koolata sisään tukipuut sinne, missä tiedän raskaiden esineiden asennettavan.
Kuten pesuallas, seinäkiinnitteiset suihkusekoittajat/tangot, keittiökaapit jne.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.