M@ZE: Ei. Lastulevyt voisivat ehdottomasti olla syy. Koen lapsuuskodin hiljaisemmaksi ja siellä oli kipsiä sekä eristystä seinissä.

ihminen ei koskaan lakkaa hämmästymästä ihmisten liioitellessa seinien eristyksen ääneneristyskykyä...

Se, mikä äänieristää, on tiiviys, massa ja etäisyys. Yksinkertaisempaa se ei voi olla... Eristys imee ääntä suurimmaksi osaksi, ei eristä sitä pois... Ero on merkittävä...

2 kipsilevyä, joiden paksuus on 13 mm, ovat hyödyllisempiä kuin 2 m eristystä...

Lopettakaa eristyksen äänieristyskyvyn yliarvostus.

• Tykkään
Ruben Janzon
  • Laddar…
Mrz.. se oli kyllä outo hyökkäys minun mielestäni. Se oli oikeastaan enemmän keskustelu siitä, mikä on paras eristämisen kannalta (vaimennuksen kannalta). Toisin sanoen, eri materiaalit vaimentavat eri tavalla, joten se oli enemmän luova yritys saada neuvoja siitä, onko isover-eristyksen lisäksi muita vaihtoehtoja.

Yksi asia on itse ääni, kun olet huoneessa, ja toinen on itse ääni, kun koputat hieman seinään.. eli se kuulostaa ontolta ja ontolta (mutta sen pitäisi olla helppo kiinnittää asioita). Luulen, että yritämme löytää ratkaisun molempiin asioihin niin hyvin kuin mahdollista.

Joten miksi suuttua tästä.. jaa mieluummin jotain rakentavaa kanssamme sen sijaan.. se olisi ystävällisempää.

Mikael_L
Olen kuullut, että puru eristää ääntä paremmin kuin lasi/kivivilla.
Sehän sopii mr Z:n linjaan, että raskaampi materiaali vaimentaa paremmin.

Purua on kai myös melko halpaa, mutta hankalaa työskennellä, miten esimerkiksi täytetään seinä purulla :D

Hmmm, en haluaisi sahanpurua seiniini palovaaran vuoksi....

Minulla on muuten OSB + kipsi + isolering (70-125 mm) ja yhdessä todella massiivisten sisäovien kanssa, joissa on kumilistat, mielestäni se äänieristää todella hyvin!

Minun on pyydettävä anteeksi, jos menin vähän yli viimeisellä postauksellani... Syytän siitä, että minulla oli huono päivä... ::)

Sahanpuru ei myöskään ole suoraan äänieristävää...Puu on melko arvotonta ylipäätään, koska sillä on hankala tiheys jne...

Ja tietysti eristys auttaa lisäämään kokonaisäänieristystä, mutta ei niin paljon kuin voisi luulla. 1/3 tilasta tarvitsee eristää maksimaalisen tehon saavuttamiseksi. Samalla ei pidä aliarvioida "kokemusta" myöskään.

Betoni on ylivoimaisesti paras jos puhumme rakennusmateriaalista eli tiili on erinomainen. Tämä ei ehkä ole helppo haaste, kun muottia on vaikea asentaa ja seinän valu suoraan asunnossa, joten valitaan seuraavaksi paras kipsi, joka on sekä halpaa että suhteellisen hyvää seinämateriaalia monista näkökulmista katsottuna.

Sitten ei ainoastaan ​​seinä päätä, vaan jälkikaiunta-aika ja monet muut asiat aiheuttavat ongelmia tähän. Tämä ei ole tarpeellista 99 tapauksessa sadasta, ellei aio rakentaa huonetta juuri äänelle, kuten kotiteatteria tai studion tai ehkä jopa pientä Hifi-nörtin nurkkausta, jossa voi nauttia muutamasta vanhasta kivilevystä:-)

Monet valitsevat asentaa osb, puru, vaneri tai raakapontti voidakseen helpommin asentaa sisustusta ja muuta sellaista seiniin. Tämä on valinta, joka tehdään kun seinän äänieristyskyky heikkenee, mutta seinän käytännön hyödyllisyys kasvaa, mikä on usein hallitseva parametri. (seuraavaksi hinnan jälkeen ja itse eristyksen pääasiallinen tarkoitus)

Mutta palatakseni itse seinän eristykseen. Se imee laatikon sisäiset resonanssit eikä oikeastaan mitään muuta. Voidaan tosin täyttää seinä maanpeitteellä tai muulla raskaalla eristyksellä, jotta kokonaispaino kasvaa, mutta se on minun mielestäni täysin turha toimenpide etenkin omakotitaloissa, koska on huomattavasti halvempaa ja erittäin paljon helpompaa varustaa seinä 3 kerroksella kipsiä ja saavuttaa sama tulos. Maanpeitettä voidaan käyttää kohteissa, joissa äänikuormitus on korkeampi kuin sisäinen ääni joka syntyy keskustelusta ja laitteista... Poikkeuksena stereo ja muut kaiuttimilla tuotetut äänilähteet...

Monilla on nykyään ongelmia subwoofereiden ja vastaavien kanssa kotiteatterien aikakaudella. Tämä ratkaistaan akustisilla toimenpiteillä ja täällä eristys on erittäin tehokas... Kuvaile mielessäsi PET-pullo, sillä on resonanssitaajuus jossain 200 Hz paikkeilla eli oktaavia matalampi kuin ääni jonka kuulet kun nostat puhelinta... Se toimii kuin urkupilli... jos täytät sen eristyksellä, se nielee tietyn määrän ääntä 200 Hz kohdalla... ei, nyt lopetan, sillä tästä voi tulla essee, joka on vain pitkä ja yleisesti sekava....

Mutta toivon, että olen selventänyt jotain ainakin...

• Tykkään
Ruben Janzon
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.