Olen tekemässä yläkerran sisäseiniä, käytän 45*70 rankoja ja sitten 12mm lastulevyä ja 13mm kipsilevyä ulkopuolella, riittääkö 12mm lastulevy vai pitäisikö käyttää 16mm?

Ainoa on, että seinistä tulee melko paksuja, mutta haluan käyttää lastulevyä materiaalina, johon on helpompi kiinnittää tauluja ym. Lisäksi saada hieman äänieristystä ja keräävämpi ääni ei myöskään ole huono juttu. Jotain, mitä kadun, että emme valinneet alakerrassa.

Onko tämä hyvä idea vai mitä sanotte?

On varmasti hyvä idea!

Olisin kuitenkin itse valinnut OSB-levyt tai vielä mieluummin Plyfa-levyt, koska ruuvit/naulat "pitävät" huonommin lastulevyssä. Lisäksi en tiedä, millaista/millaisia liimoja lastulevyn valmistajat käyttävät nykyään...

Yksi vinkki on liimata ja ruuvata lastulevyt puurunkoihin, jolloin saat kestävät ja mukavat seinät. Liiman etuna on, että voit säätää kieroja runkoja laittamalla ne puristukseen liiman kuivuessa. Vinkki on peräisin kirvesmieheltä, joten se ei ole mitään "itse keksittyä". Olen omaksunut tämän koko taloon.

Huomaa, että monet sisäovien valmistajat tarjoavat myös 118 mm paksuja karmia. Se näyttää huomattavasti siistimmältä kuin 95-karmi + lista.

Eri hintaluokkien lastulevyissä on laatueroja.

Onko OSB huomattavasti parempi tässä suhteessa vai?

Ovatko ne suoria ja hienoja jne.. olen kuullut, että jotkut plywood voivat olla vääntyneitä jne.

Kyllä!

Ei se ole vinksallaan, silloin levyt on säilytetty/käsitelty väärin! OSB:n haittapuoli on, että saat sormet täyteen lastuja/tikkuja..... :P joten JOS koskaan rakennan talon uudelleen, teen sen vanerilla :D

Meillä on 12mm lastulevyä kipsilevyn alla, ja se riittää useimpien asioiden kiinnittämiseen, mutta on selvää, että vaneri tai OSB on parempaa, jos aikoo ripustaa raskaita asioita, kuten 42-tuumaista plasmaa...

Olemme liimanneet ja ruuvanneet/naulanneet lastulevyn.

Hmmm... vanerin käyryydestä, ne näyttävät yleensä sekä käyryiltä että roikkuvilta täällä kaupungin Beijerissä ainakin.

Jos aiot laittaa lastulevyä, sain vinkin, että ei kannata odottaa liian kauan ennen kuin laittaa seinän toisen puolen koska lastulevyt vääntyvät ja tekevät koolauksista kuperat.

Minulla on vain singel spån täällä ja se on ainoastaan ruuvattu. Tämä korjataan ensimmäisessä remontissa. Joko eristys joissain sisäseinissä on tehty huolimattomasti tai sitten spån liikkuu, mutta äänieristys on olematon. Suunnitelmana on avata joitakin seiniä ja täyttää ne eristyksellä, jos tarvitaan, ja sitten liimata ja ruuvata spån ja lopuksi laittaa kerros kipsiä.

Jesca_j sanoi:
...Jos aiot laittaa lastulevyä, sain vinkin, että ei kannata odottaa liian kauan ennen kuin sulkee seinän toisen puolen, koska lastulevyt vääntyvät ja saavat tukirakenteet mutkalle.
Huomasin tuon vinkin liian myöhään, kun testasin seinää 120 mm tukirakenteilla. Lastulevy sai ajan myötä korkeamman kosteuspitoisuuden ja taivutti nämä massiiviset tukirakenteet 15 mm keskeltä. Onneksi pystyimme ottamaan rauhallisesti, ja puoli vuotta myöhemmin se seinä oli oikaistunut. Kuten sanottu, päinvastaista voi käyttää, jotta saa mutkalle menneen tukirakenteen suoraksi.

Minulla on vain yksikerroksinen lastulevy täällä ja se on vain ruuvattu. Tämä korjataan ensimmäisen remontin yhteydessä. Joko he ovat laiminlyöneet eristyksen tietyissä väliseinissä tai sitten lastulevy liikkuu, mutta ääneneristys on olematon. Suunnitelmana on avata tietyt seinät ja täyttää ne eristyksellä, jos se on tarpeen, ja sitten liimata ja ruuvata lastulevy, ja lopuksi laittaa kerros kipsilevyä päälle.
Tarvitseeko vaneria myös liimata, jos päättää käyttää sitä vai liimataanko vain lastulevy?

Eikö ole mitään parempaa materiaalia kuin Isover-eristys ääneneristystä varten seinän sisällä? Pitäisi kai olla paljon muita materiaaleja (vaimennusmattoja), joita voisi laittaa seinän sisälle vai mitä?

Ongelma on kai vain vaimennusmattojen hinta. Luulen, että isoloinnilla on hyvä hinta/suorituskyky-suhde täällä. Kuitenkin pohdin, onko tässä näkökulmassa mitään eroa lasivillan ja kivivillan välillä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.