Hei hei, pesutuvan täydellisen remontin yhteydessä rakentaja unohti valaa uudet lattiat/laatat samalle tasolle kuin aiemmin, mikä johti siihen, että nyt se on 15 mm korkeampi kuin viereinen huone. Aiemmin se oli samalla tasolla viereisen hallin kanssa ja noin 15 mm korkea kynnys samassa kappaleessa, joka toimi hyvin. Rakennusmies ei ole erityisen iloinen ja haluaa välttää, väittää että minun täytyy ottaa rakennesuunnittelija, joka "laskee kantavuuden" ennen kuin hän voi tehdä tämän uudestaan höyläämällä pois 15 mm välipohjasta. Tämä on Götenehus-talossa vuodelta 1997 ja olemme alakerrassa pesutuvassa, joka sijaitsee ulkoseinää vasten ja kantava seinä on vastakkaisella puolella kohti hallia, kokonaista lattiapinta-alaa on noin 9 neliömetriä. Onko kohtuullista vaatia, että rakennesuunnittelija laskee tämän ja mitä on kohtuullista maksaa siitä? Nykyinen ratkaisu ei näytä järkevältä, koska siitä tulee kaksinkertainen korkea kynnys (noin 25-28 mm) halliin päin, mikä näyttää amatöörimäiseltä, ja sitten melkein kompastuu huoneeseen. Koska tämä on vakuutustyötä, minusta tuntuu, että rakentaja pitää tätä erittäin vaivalloisena ja haluaisi mielellään välttää sen. Rakentaja työskentelee ilman paikkaesimiestä ja vain alihankkijoilla, joten ei koskaan ollut dialogia siitä, että lattiaa täytyy korottaa, he vain valmivat ja jatkoivat eteenpäin. He itse viittaavat alan sääntöihin, mutta näin suuri korotus ilman mitään keskustelua ei ole hyväksyttävää. Kiitollinen neuvoista ja vinkeistä tässä.
Miltä lattiarakenne näyttää? Puu- vai betonilattia? Kellarin lattia/laatta maassa? Tasoitettiinko pinta vai asennettiinko jotakin, joka valettiin sisään? Mistä olette sopineet? Rakennesuunnittelijan kustannukset vaihtelevat. Maksoin hieman yli 1000 kr/h, mukaan lukien alv.
Kaikki voidaan ratkaista, jos korkeudet ovat väärät. Remonttien yhteydessä ei ole harvinaista, että syntyy korkeuseroja. Oliko alusta alkaen edellytyksiä saada se oikealle korkeudelle?
Jos sinulla oli ennen muovimatto ja nyt klinkkeri lattialämmityksellä, se rakentaa korkeutta. Palkisten alas höylääminen ei todennäköisesti kuulu f-yhtiön laskelmaan.
Hei, kiitos vastauksesta - alun perin oli muovimatto, sitten teimme laatat raudoituksella ja lattialämmityksellä ja silloin linjasimme laatat eteisen kanssa, katso alla olevat kuvat. Se on tavallinen yksinkertainen runkorakenne lastulevyn alla. Hiukan erikoista on, että vanhoissa ja puretuissa laatoissa (2012) oli hyvä kaato, mutta kun rakentaja laittoi uudet paikoilleen, laatat ovat yhtäkkiä 15 mm korkeammat? Luulen, että he yksinkertaisesti unohtivat huomioida aiemman lattian korkeuden, koska paikan päällä ei ollut koordinoijaa. Joka tapauksessa mietin, mitä kantavuudelle tapahtuu, jos puran kaiken uudestaan ja jyrsytän alas palkistoa noin 15-18 mm, ja sitten liimaan uuden lattialastulevyn ja rakennan kaiken uudestaan. Ympärillä on yksinkertaisia kipsiseiniä, paitsi ulkoseinää, ei kaakeliuuneja tai raskaita esineitä yläpuolella. Mitä tarkoittaa jyrsintä palkistolle kantavuuden suhteen ja voiko kompensoida asettamalla lyhytkannakkeita väliin? Pinta-ala on noin 9 neliömetriä yhteensä. HUOM! kuva laattojen kanssa näyttää tilanteen ennen purkua. Kaksi muuta on palkistorakenne ennen uudelleenrakentamista. Kiitos kaikista vinkeistä
Unohdin kirjoittaa palkkien mitat. Ne ovat 45x220. Joten jos höylään ne alas 200:aan, millaisia vahvistuksia tarvitaan saman kantavuuden saavuttamiseksi?
Ovatko he vaihtaneet 22 mm lattialastulevyyn aiemman ehkä ohuemman levyn sijaan? Lattialämmitys vaatii hieman paksumpaa/korkeampaa tasoitetta. Jos käytössä on suuret laattalattiat, tarvitaan luultavasti paksumpi laasti jne. Tämä on ehkä syynä korkeuden kasvuun? Eihän 45x195 cc300 ole epätavallinen. Riippuu hieman siitä, kuinka pitkälle ne ulottuvat kannatusten välillä. Paljon työtä kuitenkin 15 mm vuoksi.
hei, kiitos försvar. ei se oli 22 mm ja armerat spackel ennen myös, luulen vain että he ovat mokanneet ja eivät ole ajatelleet korkeutta purkamisen yhteydessä. ei rakennuspäällikköä säännöllisesti paikalla, vain eri alihankkijoita. Mutta ajattelen enemmän sitä, miten saada oikea kantavuus höylättyihin palkkeihin jälkeenpäin, kuinka paljon vähemmän vakautta tekee 15 mm 220:sta? ehkä voisi laittaa ylimääräisiä rinnakkaisia palkkeja ja ruuvata, jotta vahvistaa ja estää notkumista.
Okei. Ei pitäisi olla ongelmia paikallisesti siinä huoneessa. Lattianlastulevy ja kipsa vahvistavat rakennetta, mutta kuten sanot, haluaa välttää heilumista. Varmuuden vuoksi voit laittaa rivin ruuviliimattuja kortlingar keskelle poikittain koolaukset, siksak, jotta pääset ruuvaamaan kätevästi.
Onpa mukava kuulla, tarvitsen suunnittelijan, joka voi auttaa minua yksinkertaisemman piirustuksen ja lujuuslaskelmien kanssa tähän. Jollakulla vinkkejä? Minulla on tallessa kaikki originalritningar vuodelta 1997 Götenehusilta. Joku laskutaitoinen voisi lähettää PM:n minulle? Kiitos
Kuinka pitkä matka on lattiatukien välissä, mikä on cc-etäisyys ja tiedätkö, millainen materiaalin laatu tukikepeillä on nykyään? Mielestäni sinun ei tarvitse maksaa kalliita summia rakennesuunnittelijalle turhaan, koska tämä on erittäin helppo tarkistus suorittaa. Katso myös yllä mainittua "lathunden", uskon että tämä löytyy myös verkosta.
Nyt muuttui monimutkaiseksi, mutta palkit ovat 220 x 45 C24 (?) ja etäisyydet peruspuiden välillä ovat noin 240 cm. Kellarissa ei ole mitään tukemassa, vaan ne lepäävät vain kahdessa pisteessä.
CC on 30 cm, minkä tilasin erityisen tiheänä, kun meillä olisi pesutupa7kylpyhuone siellä.
Löysin jonkin ohjelman verkossa / verkkosivu puulaskelmille, mutta se ei kerro minulle paljon.
Todella kiltisti, kiitos - näyttää siltä, että on yleistä laskea lattiaa. Kun ajan ohjelmaa, huomaan, että hyödyntämisasteen ero 220x45 ja 195x45 välillä kasvaa 17 prosentista 22 prosenttiin raskaasti kuormitetulla lattialla - mitä se tarkoittaa?
Rakentaja väittää, että laskeminen ei ole mahdollista, koska palkit eivät ehkä kestä. Sain tänään sähköpostia talotoimittajalta, joka sanoi, että pienellä höyläyksellä riittää naulareikien laskeminen (mitä se sitten tarkoittaakaan).
Onko höyläystyössä paljon työtä/paljon tunteja, mitä luulette?
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.