Itse asiassa, mutta hän on aika kärttyisä eikä halua tehdä työtä uudelleen, joten mikä on mahdollisimman vähäinen dokumentaatio? Sen täytyy myös olla vakuutettavissa, tämä oli alun perin vesivahinko, joten se on osallinen ja sen täytyy hyväksyä koko asia.

Siinä tapauksessa laskelman, joka osoittaa että se toimii, pitäisi riittää.

• Vau
El-Löken66
  • Laddar…
Staffans2000
Ensinnäkin, tämä oli ylivoimaisesti liioitelluin reaktio pienimpään mahdolliseen I-maan ongelmaan, jonka olen nähnyt pitkään aikaan. Aivan käsittämätöntä, miten voi takertua sellaiseen pikkuasiaan!

Ymmärrän hyvin, että käsityöläiset ovat harmissaan. Kuka haluaisi korjata jotain, mikä ei ole rikki? Höylätä kattopuita tasaiseksi on vaikeaa. Joten on riski, että siitä tulee huonompi kuin ennen höyläämistä.

Mutta puhtaasti lujuusopillisesti, siitä ei ole mitään ongelmaa. Paljon työtä, mutta vähän tai ei lainkaan hyötyä.

Staffan

• Tykkään
whak ja 1 muu
  • Laddar…
Joo, voi vaikuttaa siltä, mutta minulla oli huippukylpyhuone, joka palautettiin huolimattomasti stressin, ylibookkauksen ja huonon suunnittelun vuoksi. Sittenhän olen minä eikä rakentaja, joka kulkee siellä päivittäin ja ajattelee, miltä sen olisi pitänyt näyttää. Mitä itse olisit tehnyt?

Staffans2000
O olof63 sanoi:
Jo, kan ju verka som det, fast nu hade jag ju ett toppenbadrum som blev slarvigt återställt pga stress, överbokningar och usel planering. Sedan är det jag och inte byggaren som skall gå där dagligen och tänka på hur det borde sett ut. Vad skulle du själv gjort ?
Hutiloiden palautettu?
Onko siellä oikeita virheitä myös? Vai pelkästään se pieni pikkuseikka tuumanpaksuisella kynnyksellä?

Staffan

Jos lattiassa ei ole vedeneristettä ylösnostolla, niin silloin seinätkin täytyy uusia, kun lattia puretaan? Siinä tapauksessa kaikki täytyy käytännössä tehdä uudelleen.

On varmaan halvinta tehdä uudelleen, aina on asioita keskusteltavana, mutta juuri korkeusero meni pieleen huonon suunnittelun ja viestinnän takia. Tämä firma tekee satoja kylpyhuoneita vuosittain eikä kaikki työt suju täysin hyvin, mikä heidän mielestään pitää paikkansa.

Halusin vain päivittää tilannetta täällä. Katsastaja tuli tarkastamaan, ovatko lattiakaivo ja kallistus suoritettu alan sääntöjen mukaisesti. En ollut koskaan kyseenalaistanut sitä, mutta rakentaja piti sitä ilmeisesti tärkeänä, ja raportti vahvistaa, että lattia on tehty sääntöjen mukaisesti. Olin kuitenkin esittänyt vastalauseen siitä, että heidän olisi pitänyt informoida tai kysyä minulta tuosta muutoksesta, kun nostivat tasoa 22 mm. Rakentaja on myös myöntänyt, että heidän olisi pitänyt tehdä niin ja että se oli virhe. Kuuden kuukauden jälkeen mitään ei ole tapahtunut, ja rakentaja ei halua käsitellä tätä asiaa. Mietin nyt uuden katsastajan ottamista, mutta minulla on pari kysymystä;

- 22 mm pakotettu korotus on aiheuttanut ei-toivotun "askeleen" kodinhoitohuoneeseen hallista, ja vielä suuremman askeleen ulkopuolelta, mikä näyttää hassulta.
- Voiko katsastajalla olla näkemyksiä huolimattomuudesta tiedonvälityksessä? Heidän pitäisi kai tarkastella rakennusteknisiä asioita?
- Missä kulkee raja sille, mitä on kohtuullista hyväksyä? Onko 22 mm:n korotus riittävä vaatimus pakottaa rakentaja tekemään lattia uudelleen? Pitäisi olla joitain käytäntöjä tähän liittyen.

Lopuksi, unohdin mainita, että olen tarjoutunut maksamaan lisäkustannukset siitä, että välipohjaa olisi laskettu 22 mm:llä, mutta siitä ei ole juuri apua nyt, kun kaikki on melkein valmista.

Kiitos kaikista vinkeistä ja neuvoista täällä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.