Olen remontoimassa kodinhoitohuonetta.
4,5 m2 puutalossa vuodelta -80, jossa on rossipohja.
Aluksi ajattelimme vain laittaa uuden muovimaton, mutta nyt olemme alkaneet harkita klinkkeriä ja hieman mukavuuslämpöä. Ongelma on, että se rakentuu melko paljon, noin 3 cm paikallisen lattiafirmani mukaan. Mietin, viitsisinkö vaivautua laskemaan lattiaa. Ajatus on repiä nykyinen lattiaspontti, laittaa lyhyempää puutavaraa cc30 sen sijaan, että käyttäisi olemassa olevia cc60-koolauksia. Lyhyet osat asetan 22 mm olemassa olevien cc60-koolausten tason alapuolelle ja upotan sitten uuden lattiaspontin väliin, ja hups, lattia on laskenut 22 mm. Liimattu lattiakipsi tai Minerit VT tämän päälle ja sitten tasoitus, lämpö ja klinkerit. Onko tämä OK ratkaisu? Pitäisikö minun samalla vaihtaa eristeet, ne täytyy kuitenkin osittain poistaa saadakseni lyhyet osat paikalleen. Vinkkejä ja neuvoja kaivataan, olen aloittelija tässä.

Miksi ei höylätä befintliga reglar?

Haluan kuitenkin asettaa kortlingar saadakseni cc30 koolinkien väliin. Vaikuttaa kätevämmältä vain upottaa lattialastulevy, vai mitä?!

Olen skeptinen ratkaisun suhteen. Saat aivan toisenlaisen vakauden lattialle, jos levyt saavat muodostaa kokonaisuuden. Tämän ratkaisun kanssa saat liikettä saumassa lattian kannatinpalkkeja vasten. Voisi toimia erinomaisesti muiden materiaalien kuin klinkkers kanssa, mutta on riski että se halkeaa. Minulla on vähän suunnitelmia samanlaiselle ratkaisulle kotona, mutta silloin aion höylätä alas lattian kannatinpalkit. Minulla on kunnolla ylimitoitetut palkit minun 30-luvun talossa, joten siinä on vähän mistä ottaa...

/Bosse

Paikassasi harkitsisin sekä kerran että kahdesti, olisiko Linnexin ehdotus parempi. 4,5 neliömetriä ja cc 60, ei voi olla kovin monta juoksumetriä säännöllisesti. Niiden laskeminen 22 mm ei ole mikään iso työ. Voit ensin sahata karkeasti alas käsipyörö- tai pistosahalla sivulta ja sitten hienosäätää sähköhöylällä tai ottaa koko matkan sähköhöylällä (mutta aivan lähellä päitä et pääse käsiksi, joten siellä tarvitaan taltta tai vastaava).

Jos teet niin ja ruuviliimaat lastulevyn päälle normaalilla tavalla, saat kerroksen lattiakipsiä riittävän taivutusjäykkyyden cc 60:lle laatoitusta varten etkä siis tarvitse poikkipuita. Jos pitäisi olla vedeneristyskerros, tarvitset kuitenkin sääntöjen mukaan cc 30 + lastulevy + kipsi tai cc60 + lastulevy + kipsi + kipsi, mutta on epävarmaa, tarvitaanko sitä niin pienessä lattiassa.

Mikael_L
Farzan sanoi:
... saat lattialevyllä cc 60 riittävän jäykkyyden laatoitukseen, joten sinun ei tarvitse käyttää väärinpäin koolauksia. Jos kosteuseristettä tarvitaan, tarvitset kuitenkin sääntöjen mukaan cc 30 + lastulevy + kipsi tai cc60 + lastulevy + kipsi + kipsi, mutta on epävarmaa, tarvitaanko sitä niin pienelle lattialle.
Jos asennat koolaukset, voit valita sellaisen mitan, joka ei ole yhtä kuin koko eristepaksuus, jotta kylmäsilta ei olisi niin suuri.
Esim. 120x45, jos sinulla on 220 olemassa olevat lattiahirret.

Vai onko tässä jotain ongelmaa?

Hmm, ehkä täytyy miettiä uudelleen...

Vedenpitävä kerros tulisi olla, kun on lattiakaivo.

Melkein täytyy laittaa poikkiparrut, koska kaksoiskipsilevy vie vielä enemmän tilaa.
...ja juuri siinä on ongelma.

Onko uusi eristys tehokkaampi kuin vanha?
Että pitäisikö se vaihtaa?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.