Olen remontoimassa kodinhoitohuonetta.
4,5 m2 puutalossa vuodelta -80, jossa on rossipohja.
Aluksi ajattelimme vain laittaa uuden muovimaton, mutta nyt olemme alkaneet harkita klinkkeriä ja hieman mukavuuslämpöä. Ongelma on, että se rakentuu melko paljon, noin 3 cm paikallisen lattiafirmani mukaan. Mietin, viitsisinkö vaivautua laskemaan lattiaa. Ajatus on repiä nykyinen lattiaspontti, laittaa lyhyempää puutavaraa cc30 sen sijaan, että käyttäisi olemassa olevia cc60-koolauksia. Lyhyet osat asetan 22 mm olemassa olevien cc60-koolausten tason alapuolelle ja upotan sitten uuden lattiaspontin väliin, ja hups, lattia on laskenut 22 mm. Liimattu lattiakipsi tai Minerit VT tämän päälle ja sitten tasoitus, lämpö ja klinkerit. Onko tämä OK ratkaisu? Pitäisikö minun samalla vaihtaa eristeet, ne täytyy kuitenkin osittain poistaa saadakseni lyhyet osat paikalleen. Vinkkejä ja neuvoja kaivataan, olen aloittelija tässä.

Miksi ei höylätä befintliga reglar?

Haluan kuitenkin asettaa kortlingar saadakseni cc30 koolinkien väliin. Vaikuttaa kätevämmältä vain upottaa lattialastulevy, vai mitä?!

Olen skeptinen ratkaisun suhteen. Saat aivan toisenlaisen vakauden lattialle, jos levyt saavat muodostaa kokonaisuuden. Tämän ratkaisun kanssa saat liikettä saumassa lattian kannatinpalkkeja vasten. Voisi toimia erinomaisesti muiden materiaalien kuin klinkkers kanssa, mutta on riski että se halkeaa. Minulla on vähän suunnitelmia samanlaiselle ratkaisulle kotona, mutta silloin aion höylätä alas lattian kannatinpalkit. Minulla on kunnolla ylimitoitetut palkit minun 30-luvun talossa, joten siinä on vähän mistä ottaa...

/Bosse