Olen suunnitellut itse rakentavani aidan talomme ympärille, ja joitakin kysymyksiä on noussut esiin. Olen ajatellut rakentaa aidan pystysuorista 45x45 rimoista, jotka ovat 180 cm korkeita ja 1 cm välein, sekä katkaistuilla 45° yläosilla.
Aion käyttää maaruuvia, ja olen tullut siihen tulokseen, että tarvitaan 95x95 rimat, mutta riittääkö 180 cm väli vai pitäisikö sen olla lyhyempi? Minkälainen maaruuvi on sopiva?
Minkälaiset kantavat rimat ovat järkevimmät? Ajattelen joko rimat, jotka kiinnitän tolppien väliin kulmaraudalla, tai vaihtoehtoisesti ohuempi rima, jonka kiinnitän tolppien ulkopuolelle. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa, onko kannattavaa jyrsiä urat jokaiseen tolppaan vai riittääkö pelkkä ruuvaus? Kuinka monta "kerrosta" tarvitaan?
Lisäksi haluaisin aidan olevan ruskeaksi kuultomaalattu, ja aion joko rakentaa koko aidan painekyllästetystä puusta, jotta voin kauden jälkeen kuultomaalata ulkopuolen ja unohtaa yrittää päästä käsiksi rimojen väleihin. Luuleeko, että tulee huomatuksi, että maalaus puuttuu väleistä, vaikka väli on vain 1 cm? Toinen vaihtoehto on käyttää käsittelemättömiä 45x45 rimoja rimoiksi, jotka kuultomaalaan ennen rakentamista. Se tuntuu hieman hankalammalta, mutta tietysti tehtävä, jos tarpeen!
Olkaa hyvä ja jakakaa ajatuksianne ja neuvojasi, kuinka toimia parhaiten, ja liittäkää mukaan piirros siitä, miten olen ajatellut!
Terveisin,
Issec
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.