7 164 lukukertaa ·
5 vastausta
7k lukukertaa
5 vastausta
Laminaattilattia betonilaatan päälle uudelleenrakennetussa autotallissa?
Aion muuttaa autotallin makuuhuoneeksi (sutterängitalon sisäänrakennettu autotalli) ja mietin, kuinka asennan laminaattilattian olemassa olevan betonilaatan päälle? En ollut ajatellut porata sitä pois, vaan asentaa sen olemassa olevan betonilaatan päälle, mikä antaa minulle 4 cm pelivaraa kynnystä, joka johtaa muun talon puolelle. Täytyykö lattialle asentaa koolaukset vai riittääkö, että asennetaan kosteuseristematto/Platon-matto ja sitten vaahtomuovikalvo ja sen päälle laminaattilattia? Vai tuleeko tämä epävakaaksi?
Koska taloa ei ole salaojitettu, emme ota riskejä vaan aiomme asentaa platonmaton. Mutta voiko tämän maton päälle suoraan asentaa grålumppapper tai lattia-foam ja sitten laminaattilattia ilman, että laitetaan koolauksia lattiaan? Minulla on oikeastaan kaksi kysymystä, joihin haluan vastauksen: kysymys nro 1: riittääkö platonmatto, lattia-foam ja sitten laminaattilattia vai täytyykö minulla olla vielä jotain välikerrosta, jotta kosteus pysyy poissa? kysymys nro 2: jotta saadaan vakaa lattia, täytyykö lattiaan laittaa koolauksia vai riittääkö yllä oleva?
Luulisin, että voisi olla sopiva idea laittaa ohuempi lastulevy kelluvasti platonmaton päälle ennen laminaattia, regla et varmaankaan tarvitse. Huolehdi myös siitä, että sinulla on tuuletetut sokkelit ympäriinsä, jotta kosteus platonmaton alla voi tuulettua sieltä.
Huomaa, että nämä ovat minun henkilökohtaisia spekulaatioitani, on parasta odottaa, kunnes ammattilaiset ovat ilmaisseet mielipiteensä.
Huomaa, että nämä ovat minun henkilökohtaisia spekulaatioitani, on parasta odottaa, kunnes ammattilaiset ovat ilmaisseet mielipiteensä.
Nyt meillä on ollut kylässä hyvä ystävä, joka on kirvesmies, ja hän sanoi, että platonmattoa ei tarvittu, mikä oli mielestäni outoa, koska talo ei ole salaojitettu. Hän oli myös sitä mieltä, että emme saisi sulkea kaivoa pysyvästi, vaan täyttää kaivo vain ilman putkea ja sitten laittaa tasoitemassaa päälle tasoittamaan kaatoa. Onko jollakulla kommentteja tähän?
Klikkaa tästä vastataksesi