8 032 lukukertaa ·
4 vastausta
8k lukukertaa
4 vastausta
Lakataanko vanerilevy?
Hei,
Minulla on vanerilevy (ajattele keittiön kaapin ovi), joka on kitattu ja hiottu, ja nyt haluan lakata sen kestävällä ja terveellisellä lakalla. Suuri ero keittiön oven kanssa on, että tämä levy voi hieman taipua, joten jos on olemassa lakkoja, jotka sopivat erityisesti tähän, se on suuri etu. Skeittilaudat ovat usein lakattuja ja ne taipuvat, joten se on selvästikin mahdollista.
Aiemmin olen lakannut ruokapöydän Kolmen tähden öljylakalla silkinhimmeänä ja lakkasiveltimellä, vaikka lakka itsessään oli todella hieno, se jätti joitakin vetoja ja roskia lakkaan. Sanottiin, että menetelmän tulisi olla seuraava:
- Hio
- Imuroi ja pyyhi puhtaaksi
- Levitä ohut kerros lakkaa
- Toista vähintään 2 kertaa, mutta käytä hiekkapaperia, jonka karkeus on noin 200
Tämä kuitenkin aiheutti raitoja ja hionta poisti lähes koko kerroksen, jonka oli lakannut uudelleen, vaikka se oli kevyttä.
Sen sijaan jätin väliin hionnan kerrosten välillä ja laitoin runsaasti lakkaa niin, että se tasoittui itsestään. Tämä antoi selvästi paremman lopputuloksen, mutta tietysti joitakin virheitä jäi.
Yksi ajatus on käyttää spraymaaleja, mutta ymmärtääkseni se tulee todella kalliiksi, vaikka kyseessä olisi pienempi pala, ja pinta ei ole yhtä kestävä?
Minulla on kompressori, johon kuului seuraavat työkalut
Epäilen, että yhtä näistä voisi käyttää ruiskulakkaukseen, mikä oletan antaa paljon paremman tuloksen? Ja sitten kysymys kuuluu, mitä tarvitaan saadakseen tämän onnistumaan hyvin?
Voisiko rullalla saada riittävän hyvän tuloksen?
Tarvitseeko lakkaa ohentaa?
Onko ehdotuksia lakoista? ZAR?
Kyse on tietenkin kompromissista, haluan saada hienon pinnan, mutta sen on oltava kohtuullisen hintainen ja kohtuullisessa ajassa tehtävissä.
Minulla on vanerilevy (ajattele keittiön kaapin ovi), joka on kitattu ja hiottu, ja nyt haluan lakata sen kestävällä ja terveellisellä lakalla. Suuri ero keittiön oven kanssa on, että tämä levy voi hieman taipua, joten jos on olemassa lakkoja, jotka sopivat erityisesti tähän, se on suuri etu. Skeittilaudat ovat usein lakattuja ja ne taipuvat, joten se on selvästikin mahdollista.
Aiemmin olen lakannut ruokapöydän Kolmen tähden öljylakalla silkinhimmeänä ja lakkasiveltimellä, vaikka lakka itsessään oli todella hieno, se jätti joitakin vetoja ja roskia lakkaan. Sanottiin, että menetelmän tulisi olla seuraava:
- Hio
- Imuroi ja pyyhi puhtaaksi
- Levitä ohut kerros lakkaa
- Toista vähintään 2 kertaa, mutta käytä hiekkapaperia, jonka karkeus on noin 200
Tämä kuitenkin aiheutti raitoja ja hionta poisti lähes koko kerroksen, jonka oli lakannut uudelleen, vaikka se oli kevyttä.
Sen sijaan jätin väliin hionnan kerrosten välillä ja laitoin runsaasti lakkaa niin, että se tasoittui itsestään. Tämä antoi selvästi paremman lopputuloksen, mutta tietysti joitakin virheitä jäi.
Yksi ajatus on käyttää spraymaaleja, mutta ymmärtääkseni se tulee todella kalliiksi, vaikka kyseessä olisi pienempi pala, ja pinta ei ole yhtä kestävä?
Minulla on kompressori, johon kuului seuraavat työkalut
Epäilen, että yhtä näistä voisi käyttää ruiskulakkaukseen, mikä oletan antaa paljon paremman tuloksen? Ja sitten kysymys kuuluu, mitä tarvitaan saadakseen tämän onnistumaan hyvin?
Voisiko rullalla saada riittävän hyvän tuloksen?
Tarvitseeko lakkaa ohentaa?
Onko ehdotuksia lakoista? ZAR?
Kyse on tietenkin kompromissista, haluan saada hienon pinnan, mutta sen on oltava kohtuullisen hintainen ja kohtuullisessa ajassa tehtävissä.
Viimeksi muokattu:
Kuinka monta kerrosta ajattelit laittaa. Menetelmällä, jota kuvailet pensselillä, sanoisin, että laitat kaikki kerrokset paitsi viimeisen kerroksen märkää märälle. Sitten märkähiot vähintään 600 karkeudella ennen kuin laitat viimeisen kerroksen. Näin voi tehdä myös, jos käyttää ruiskumaalausta. Mutta se ei näytä maaliruiskulta kuvassa.
En tiedä kuinka monta kerrosta pitäisi laittaa. Keittiönpöytään tuli varmaan lähes 10 kerrosta mutta osa hiottiin pois, kuten sanottu, valtavasti työtä. Nyt toivon voivani tehdä sen oikein tällä kertaa, ja silloin on luultavasti 2-3 kerrosta kyseessä joka tapauksessa.A Avemo sanoi:Kuinka monta kerrosta aiot laittaa. Mitä tulee kuvailemaasi menetelmään siveltimen kanssa, sanoisin, että laitat kaikki kerrokset paitsi viimeisen märkänä märkään. Sitten hiot märkä vähintään 600 karkeudella ennen kuin laitat viimeisen kerroksen. Niin voi tehdä myös ruiskumaalaten. Mutta kuvassa ei näytä olevan ruiskua.
Joten en hio kerrosten välissä, vaan laitan uuden kerroksen ennen kuin edellinen kerros on täysin kuivunut? Kuulostaa siltä, että silloin pitäisi suihkuttaa? Suti lakkaan, joka on osittain kovettunut, luultavasti sotkee sitä enemmän.
Ei, olet oikeassa, mikään niistä ei olekaan ruiskuja huomaan nyt. Mukana pitäisi olla ruisku, joka näyttää suunnilleen tältä:
Kuitenkin, omassa versiossani kompressoripaketista on vanhempi malli, joten ei ole mahdotonta, että ruisku puuttuu kokonaan.
Kuvassa on maaliruisku. Prýle, jossa valkoinen säiliö kahvan yläpuolella. On erinomaista maalata märkä-märälle siveltimellä. Maalin ei pidä olla pehmeä, mutta sen ei pidä olla myöskään täysin kovettunut. Usein pakkauksesta löytyy tietoa pienimmästä ja suurimmasta päällemaalausvälistä ilman välihiontaa.
Olen äskettäin löytänyt Maston One spraymaalit, maalasin esim. hyllylevyn valkoisesta vaaleanpunaiseksi yhdellä kerroksella.S snowjim sanoi:
Peittää erittäin hyvin, ei valu ja lakan kestää hyvin.
https://www.hornbach.se/shop/MASTON...t-RAL9010-400ml/6005604/artikel-detaljer.html
Klikkaa tästä vastataksesi