Hei!!
Olen tekemässä kuntoon kellariamme.
Olen poistanut kokolattiamaton ja sen alta löytyi laattoja jostakin muovin kaltaisesta materiaalista noin 30x30, jotka oli liimattu jollakin, jonka luulen olevani tervaa. Mitä minun tulee tehdä, jotta voin laittaa klinkkeriä? Voinko laittaa sen mustan päälle, joka näyttää tervalta, vai täytyykö se poistaa ensin, jotta kellarin lattian puhdas betonilattia tulee esiin?

Vinkkejä työkäytäntöihin, materiaaleihin jne. otetaan vastaan.

Revin pois kaiken, tarkista, että betonipinta on tasolla, niin että voi elää mahdollisesti pienempien kaltevuuksien kanssa, muuten tasoita se tasoitteella tai vastaavalla.

Sitten pohjuste, kiinnityslaasti, laatat ja saumaus. Valmistajalla on varmasti hyvät ohjeet tähän. Älä unohda käsineitä saumaa tehdessä.

Betonipinta, jotta ei rakenneta sisään sellaisia asioita, jotka voivat aiheuttaa hometta/ongelmia myöhemmin. Saumat lisäksi "hengittävät" kosteutta.

Suuri ongelmasi myöhemmin on, että lattia on kylmä, koska nämä klinkkerit ovat kylmiä. Ohut sähköinen lämmitys alla tulee olemaan melko kallis lämmönlähde, etenkin jos sinulla on vesikiertoinen lämmitys jonkin tyyppisellä lämpöpumpulla. Vesikiertoinen lämmitys on täysin eri asia, etsi kellariprojektia.

Jos voit elää tohveleilla tai et palele helposti, sinulla tulee olemaan hyvä kellarilattia, joka on helppo pitää puhtaana.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.