9 230 lukukertaa ·
5 vastausta
9k lukukertaa
5 vastausta
Laajennus laajennukseen - toimiiko ja hinta ?
Jos katsotte kuvaa, ymmärrätte mitä tarkoitan...
Ajattelemme laajentaa lisäämällä pienen vessan ja pienen vierashuoneen jo olemassa olevan laajennuksen päälle.
Joitan ajatuksia ja niin edelleen... Näyttääkö se toimivan?, ehkä näyttää hirveän rumalta... Mitä ongelmia voi syntyä?
Se, mitä aion palkata ihmiset tekemään, on laajennuksen rakentaminen, katon muokkaaminen, sahaamaan läpi ja rakentamaan uuden osan, runko, jne mitä se sisältää... sähkö, LVI samoin. Kaiken sisätyön teen itse.
Mitä tällainen juhla voi maksaa... noin 2-2,5m x 3-4 metriä... En muista tarkkaan ja ulkona on aika pimeää juuri nyt...
Ajattelemme laajentaa lisäämällä pienen vessan ja pienen vierashuoneen jo olemassa olevan laajennuksen päälle.
Joitan ajatuksia ja niin edelleen... Näyttääkö se toimivan?, ehkä näyttää hirveän rumalta... Mitä ongelmia voi syntyä?
Se, mitä aion palkata ihmiset tekemään, on laajennuksen rakentaminen, katon muokkaaminen, sahaamaan läpi ja rakentamaan uuden osan, runko, jne mitä se sisältää... sähkö, LVI samoin. Kaiken sisätyön teen itse.
Mitä tällainen juhla voi maksaa... noin 2-2,5m x 3-4 metriä... En muista tarkkaan ja ulkona on aika pimeää juuri nyt...
Se on 1930-luvun talo, vai mitä? Siinä tapauksessa olen nähnyt useita samanlaisia tapauksia, joissa on rakennettu laajennus nykyisen yksikerroksisen laajennuksen päälle. Tai oikeastaan ennemminkin alkuperäisen sisäänkäyntikuistin päälle, mutta periaate on sama. Mielestäni siitä voi tulla kaunis tai ruma riippuen siitä, miten se tehdään. Kauneimmillaan mielestäni se on, kun noudatetaan talon tyyliä niin pitkälle kuin mahdollista katon kaltevuuden, ikkunatyyppien jne. suhteen. Mutta koko ja mittasuhteet alkuperäiseen taloon verrattuna ovat myös tärkeitä, ja se voi olla hieman vaikeaa tehdä itse. Saattaa olla järkevää maksaa arkkitehdille tekemään pari luonnosta joka tapauksessa.
En ole oikea henkilö vastaamaan kustannuksista, mutta kun tarkistin pari vuotta sitten (spekulanttina parissa laajennettavissa olevassa kohteessa) sanottiin, että lisärakentaminen on suunnilleen saman hintainen neliömetriä kohden kuin uudisrakennus. Tosin sillä on merkitystä miten... katto ja perusta ovat kalleimpia talorakennelmassa (sisustus pois lukien), tässä säästetään perusta, mutta katossa on jonkin verran työtä...
En ole oikea henkilö vastaamaan kustannuksista, mutta kun tarkistin pari vuotta sitten (spekulanttina parissa laajennettavissa olevassa kohteessa) sanottiin, että lisärakentaminen on suunnilleen saman hintainen neliömetriä kohden kuin uudisrakennus. Tosin sillä on merkitystä miten... katto ja perusta ovat kalleimpia talorakennelmassa (sisustus pois lukien), tässä säästetään perusta, mutta katossa on jonkin verran työtä...
Joo se on kolmikymmenluvun tönö.. Joo vaikea nähdä miten siitä tulee mutta ehkä pitäisi katsoa jos joku voi piirtää luonnoksen... Maksaako sellainen? Jos haluan palkata byggare bobin kunnassa.. Voiko hän tehdä tarjouksen siitä ja myös luonnoksen miltä se voisi näyttää jne... Tarjous ei kai maksa mitään? Vai pitäisikö olla luonnos ensin ja sitten kysyä byggare bobilta?
Nostan tämän ketjun esiin, sillä tämä alkaa olla ajankohtaista suunnittelussa..
Kuva teillä on, kuten näette..'
Pohdintani on:
Miten minun tulisi edetä, jos haluan tarjouksen siitä, mitä laajennus voi maksaa? Voinko pyytää rakennusfirmaa tulemaan. Piirtämään miten se voisi näyttää, sitten he tekevät tarjouksen.. Vai tarvitseeko minulla olla luonnos ensin ja sitten ottaa yhteyttä rakennusfirmaan saadakseni tarjouksen?
Onko ihmisiä, jotka voivat piirtää luonnoksen siitä, miltä se voisi näyttää, jos lähetän sähköpostitse muutamia kuvia talosta eri kulmista vai haluavatko he tulla katsomaan omin silmin?
Vinkkejä otetaan mielellään vastaan!
Kuva teillä on, kuten näette..'
Pohdintani on:
Miten minun tulisi edetä, jos haluan tarjouksen siitä, mitä laajennus voi maksaa? Voinko pyytää rakennusfirmaa tulemaan. Piirtämään miten se voisi näyttää, sitten he tekevät tarjouksen.. Vai tarvitseeko minulla olla luonnos ensin ja sitten ottaa yhteyttä rakennusfirmaan saadakseni tarjouksen?
Onko ihmisiä, jotka voivat piirtää luonnoksen siitä, miltä se voisi näyttää, jos lähetän sähköpostitse muutamia kuvia talosta eri kulmista vai haluavatko he tulla katsomaan omin silmin?
Vinkkejä otetaan mielellään vastaan!
Viimeksi muokattu:
Yritä löytää pieni yritys, jolla on hyvä maine, esimerkiksi pieni rakennusliike. Heillä on usein hieman vaikeampaa löytää töitä talvella, joten tällaiset pienemmät työt ovat yleensä heille kiinnostavia.
Mikä katto tuo on? Näyttää pelliltä tai eterniitiltä, jos se on eterniittiä, niin sen avaaminen laajennusta varten voi maksaa aika paljon. Ei ole lainkaan mukavaa sahata sellaista.
Peltityöt maksavat yleensä aika paljon tässä tapauksessa, räystäskourut ja vedenpoisto nostavat kustannuksia nopeasti.
Yksi toinen asia, jonka huomasin kuvasta, on ilmanvaihtokanava, joka luultavasti täytyy siirtää, se voi viedä vähän aikaa.
Yksinkertaisen luonnoksen voisit itse tehdä Sketchupilla.
/Kent
Peltityöt maksavat yleensä aika paljon tässä tapauksessa, räystäskourut ja vedenpoisto nostavat kustannuksia nopeasti.
Yksi toinen asia, jonka huomasin kuvasta, on ilmanvaihtokanava, joka luultavasti täytyy siirtää, se voi viedä vähän aikaa.
Yksinkertaisen luonnoksen voisit itse tehdä Sketchupilla.
/Kent
Klikkaa tästä vastataksesi