12 022 lukukertaa ·
4 vastausta
12k lukukertaa
4 vastausta
Laajennettu kattoräystäät
Ajattelin vaihtaa talon katon pian ja samalla pidennän kattolippaa, mutta en ole varma kuinka paljon kannattaa pidentää! Olen jo pidentänyt räystäät talon pitkältä sivulta - rakennutin niin, että etäisyys julkisivusta räystääseen on noin 45-50 cm, sadevesikouru pois luettuna.
Mutta nyt kyseessä ovat talon lyhyet sivut/päädyt. Pitäisikö rakentaa yhtä suuri ulkonema myös sinne vai mikä olisi teidän mielestänne tyylikkäintä? Onko yleensä päädyissä yhtä pitkä ulkonema kuin pitkillä sivuilla, vai lyhyempi/pidempi?
Uskotteko, että noin 45 cm olisi sopiva ulkonema myös lyhyille sivuille?
Se on 1,5-kerroksinen puutalo muuten..
Kiitollinen vinkeistä!
Mutta nyt kyseessä ovat talon lyhyet sivut/päädyt. Pitäisikö rakentaa yhtä suuri ulkonema myös sinne vai mikä olisi teidän mielestänne tyylikkäintä? Onko yleensä päädyissä yhtä pitkä ulkonema kuin pitkillä sivuilla, vai lyhyempi/pidempi?
Uskotteko, että noin 45 cm olisi sopiva ulkonema myös lyhyille sivuille?
Se on 1,5-kerroksinen puutalo muuten..
Kiitollinen vinkeistä!
Sama mitta toimii hyvin, 45 cm on hyvä mitta. Ehkä vaikuttaa, kuinka suuren talon mittasuhteet näyttävät, mutta meidän talossamme toimii 47 cm paneelilaudasta - tuulilaudan ulkopinta / tiililaudan ulkopinta hyvin. Se on noin 5 m leveä ja 12 m pitkä.vollerys sanoi:Aion vaihtaa talon kattoa pian ja ajattelin samalla pidentää räystäsulkonemaa, mutta en ole varma kuinka paljon minun pitäisi sitä rakentaa! Olen jo pidentänyt räystäslautaa talon pitkiltä sivuilta - siellä rakennettiini niin, että se oli noin 45-50 cm julkisivusta räystäslautaan, eli ilman vesikourua.
Mutta nyt kyse on talon lyhyistä sivuista/päädyistä.. Pitäisikö minun rakentaa yhtä suuri ulkonema myös sinne vai mitä mieltä olette, mikä on tyylikkäin ratkaisu? Onko yleensä yhtä pitkä ulkonema päädyissä kuin pitkissä sivuissa vai lyhyempi/pidempi?
Uskotteko, että noin 45 cm on sopiva ulkonema lyhyille sivuillekin?
Se on muuten 1,5-kerroksinen puuhuvila..
Kiitollinen vinkeistä!

Olen pidentänyt tassuja ja kattoylitystä niin, että ne ovat saman mittaiset (noin 45 cm). Kokeilin useilla eri mitoilla, mutta mielestäni 45-50 cm näytti parhaalta, eihän halua, että se näyttää typerältä eikä myöskään siltä kuin talolle olisi laitettu hattu... 
Klikkaa tästä vastataksesi