Kysymys on, miten se tehdään?

Voiko vain leikata brytbladskniven:llä, kuten haluaa, ja sitten murtuu varovasti? Tein niin tavallisella kipsillä, mutta glasrocilla EN uskalla epäonnistua. 350 pix maksaa jokainen levy, joten sen on onnistuttava ensimmäisellä kerralla.

Pitäisikö tukea jollakin erityisellä tavalla, kun aiot murtua?

Haluan myös saada kokonaisen levyn oven päälle, ts. saada ovi pois levystä, onko tämä edes mahdollista? En ole koskaan kokeillut tätä tavallisella kipsilläkään.

Kiitollinen kaikesta avusta!

Eikö kukaan tiedä tai ole kokeillut? Ainoa, mitä voin ajatella, on sticksåg.

Vain selventääkseni mitä haluat tehtäväksi. Haluat siis leikata levyn sopimaan oven- tai ikkunanaukkoon tai vastaavaan?

Tavallinen sahalaitainen sahapuukko, jota et pelkää käyttää, toimii hyvin kipsin sahaamiseen. Miten lasikuitukerros levyllä käyttäytyy, siitä minulla ei ole kokemusta. Kokeile varmuuden vuoksi pienemmällä palalla. Pistosaha voisi myös toimia, mutta voi olla vaikea sahata suoraan. Muista, että kipsipöly voi kuluttaa pistosahaa, joten älä ota uutta hienoa kallista sahaasi...

Olet ymmärtänyt täysin oikein. Sitten haluan myös L-muotoisen yhden, tosin oviaukon yläpuolelle tietysti.

Kuulostaa suunnilleen yhtä työläältä kuin ajattelinkin. Olin toivonut älykästä oikotietä ;)

Olin mukana tiedotustilaisuudessa Glasrocista, jonka Gyproc järjesti rakennusyrityksille. Heidän mukaansa glasroc-levyä tulee käsitellä kuten tavallista kipsilevyä. Eli se tulisi voida leikata kipsiveitsellä kuten yleensä. En ole kuitenkaan vielä käyttänyt glasrocia.

Se toimii kuten tavallinen kipsi, mutta älkää unohtako hanskoja työskennellessänne, kuidut ovat teräviä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.