2 629 lukukertaa ·
9 vastausta
3k lukukertaa
9 vastausta
Kysyy sahauksesta....
On hieman kysymyksiä sahaukseen liittyen....
Olen kaatanut muutamia mäntyjä tontilla tänään ja ajattelin sahata ne... Mutta mietin, kuinka paljon yhdestä männystä saa?
Aion rakentaa autotallin käsityönä, noin 7x10 m, mansardikatto, 2,5 m kattokorkeus.
Kuinka monta normaalikokoista mäntyä tarvitaan rungon tekemiseen? Mitkä mitat ja pituudet on järkevintä sahata?
Hieman epätarkkoja kysymyksiä, mutta olen aloittelija tällä alueella...
Ystävällisin terveisin
Tobbe
Olen kaatanut muutamia mäntyjä tontilla tänään ja ajattelin sahata ne... Mutta mietin, kuinka paljon yhdestä männystä saa?
Aion rakentaa autotallin käsityönä, noin 7x10 m, mansardikatto, 2,5 m kattokorkeus.
Kuinka monta normaalikokoista mäntyä tarvitaan rungon tekemiseen? Mitkä mitat ja pituudet on järkevintä sahata?
Hieman epätarkkoja kysymyksiä, mutta olen aloittelija tällä alueella...
Ystävällisin terveisin
Tobbe
Riippuu vähän konekalustostasi, minä olisin ajanut suurimman osan 5.40 pituuksina ja höylännyt kahden tuuman lankut maksimileveyteen.
Hyvällä rakennussahalla voit sitten halkaista tarvitsemasi.
Jos kyseessä on hyvä mänty, voit hyötyä vaihtamalla omistajan kanssa niin, että saat enemmän kuusta, koska mänty on parempi huonekalupuuna.
Kent
Hyvällä rakennussahalla voit sitten halkaista tarvitsemasi.
Jos kyseessä on hyvä mänty, voit hyötyä vaihtamalla omistajan kanssa niin, että saat enemmän kuusta, koska mänty on parempi huonekalupuuna.
Kent
Leveät lankut vaikuttavat fiksuilta... Täytyy tutkia tuota kuusijuttua, voin mahdollisesti hakata vähän metsää appiukon tiluksilta, ehkä voisin ottaa sieltä muutaman kuusen...
Soitan huomenna ympäriinsä ja katson, onko joku, joka haluaisi sahata ne halvalla...
Kiitos vastauksista! (mutta otan mielelläni vastaan lisää vinkkejä
)
Terveisin
Tobbe
Soitan huomenna ympäriinsä ja katson, onko joku, joka haluaisi sahata ne halvalla...