Joo, eilen kysyin muutamia kysymyksiä betoniporraskonstruktiostani. Tänään jatkan pohdintaa, mutta nyt uudessa ketjussa, joka koskee enemmän sitä, miten "remontti" pitäisi tehdä. Porraskäytävä on päällystetty liuskekivellä, mutta tajuan, että helpointa on kuitenkin poistaa liuskekivi, korjata betoni ja sitten laittaa puu päälle. Ei täysin verhottuna sivuilla, askelaskeleet ja kaikki, vaan vain taso, porrasaskelmat ja nousuaskeleet. Minulla on muutamia kysymyksiä, jotka ovat luultavasti amatöörimäisen tyhmiä, mutta minun on silti saatava tietää:

1. Sanotaan, että käytän 28x120, pitäisikö minun menetellä aivan kuten terassirakentamisessa, eli jättää pieni väli lautojen väliin? Onko muuta tekniikkaa kuin "terassitekniikka", kun haluaa asentaa puukannen portaisiin?

2. Välttämättä sade- ja sulamisvesi pääsee valumaan puutavaran välistä ja alas alla olevalle betonille. Ajattelen, että talvella se voi jäätyä ja aiheuttaa pakkassäröjä. Haluan edelleen välttää betoniporraskäytävän huoltoa, joten onko tähän ratkaisu? Voiko betonia suojata pakkaselta jotenkin, vai miten toimitte, te joilla on puurakenteiset portaat?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.