1 455 lukukertaa ·
2 vastausta
1k lukukertaa
2 vastausta
Kynnykset & Kylmäsäilytykset - Mitä vaihtoehtoa suositellaan?
Hei!
Suunnittelen pian remontoivani noin 30 neliömetrin kylmävaraston. Varasto seisoo nykyään betonilaatan päällä, ja siinä on palkit suoraan laatan päällä sekä peltilevy, joka kulkee paneelin alla ja alas maahan suojatakseen palkkia sateelta ulkopuolelta. Kuitenkaan ei luultavasti ole mitään suojaa kosteudelta, joka tulee alhaalta, betonista.
Haluan pitää kustannukset alhaisina, mutta samalla rakentaa jotain kestävää ja oikein tehtyä. Olen siksi päätynyt kahteen vaihtoehtoon ja mietin, kumpi teidän mielestänne sopisi minun tapaukseeni:
Vaihtoehto 1 – Todennäköisesti kestävin vaihtoehto, mutta ehkä vähän liian kunnianhimoinen?
Aseta lecaharkot suoraan betonin päälle, sitten muovipaperi lecaharkkojen päälle ja sen jälkeen palkki tavallisesta (ei kyllästetystä) puusta.
Vaihtoehto 2 – Yksinkertaisempi ratkaisu:
Aseta muovipaperi suoraan betonille, sitten palkki päälle ja käännä paperi ylös suojataksesi palkin sivuja.
Mitä suosittelisitte? Onko leca-harkkoihin satsaaminen ajan ja rahan arvoista, vai riittääkö vaihtoehto 2?
Kiitos etukäteen!
Suunnittelen pian remontoivani noin 30 neliömetrin kylmävaraston. Varasto seisoo nykyään betonilaatan päällä, ja siinä on palkit suoraan laatan päällä sekä peltilevy, joka kulkee paneelin alla ja alas maahan suojatakseen palkkia sateelta ulkopuolelta. Kuitenkaan ei luultavasti ole mitään suojaa kosteudelta, joka tulee alhaalta, betonista.
Haluan pitää kustannukset alhaisina, mutta samalla rakentaa jotain kestävää ja oikein tehtyä. Olen siksi päätynyt kahteen vaihtoehtoon ja mietin, kumpi teidän mielestänne sopisi minun tapaukseeni:
Vaihtoehto 1 – Todennäköisesti kestävin vaihtoehto, mutta ehkä vähän liian kunnianhimoinen?
Aseta lecaharkot suoraan betonin päälle, sitten muovipaperi lecaharkkojen päälle ja sen jälkeen palkki tavallisesta (ei kyllästetystä) puusta.
Vaihtoehto 2 – Yksinkertaisempi ratkaisu:
Aseta muovipaperi suoraan betonille, sitten palkki päälle ja käännä paperi ylös suojataksesi palkin sivuja.
Mitä suosittelisitte? Onko leca-harkkoihin satsaaminen ajan ja rahan arvoista, vai riittääkö vaihtoehto 2?
Kiitos etukäteen!
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 592 viestiä
Lecaharkkojen lisääminen toisi ilmeisesti kestävämmän "alapuolen", luulen niin? Onko sinulla ongelmia paneelin kanssa alhaalla? Siinä tapauksessa se voi olla hyvä idea. Ei luulisi olevan paljoa enemmän työtä, jos kuitenkin sinun täytyy nostaa varasto jne. Muuten luulisi, että palkkipahvi riittää.Kalle91 sanoi:
Hei!
Suunnittelen pian remontointia noin 30 neliömetrin kylmävarastoon. Varasto seisoo tällä hetkellä betonilaatan päällä, jossa on palkit suoraan laatan päällä ja metallilevy, joka kulkee paneelin alla ja maahan suojatakseen palkkia ulkoa tulevalta sateelta. Kuitenkaan ei luultavasti ole mitään suojaa kosteudelta, joka tulee alhaalta, betonista.
Haluan pitää kustannukset alhaisina, mutta samalla rakentaa jotain, joka on kestävä ja oikein tehty. Siksi olen päätynyt kahteen vaihtoehtoon ja mietin, kumpaa te valitsisitte tapaukseeni:
Vaihtoehto 1 – Luultavasti kestävin vaihtoehto, mutta ehkä hieman kunnianhimoinen? Aseta lecaharkot suoraan betonille, sitten palkkipahvi lecaharkkojen päälle ja sen jälkeen tavallisesta (ei kyllästetystä) puusta tehty palkki.
Vaihtoehto 2 – Yksinkertaisempi ratkaisu: Aseta palkkipahvi suoraan betonille, sitten palkki sen päälle ja taivuta pahvi ylös suojaamaan palkin sivuja.
Mitä suosittelisitte? Kannattaako käyttää ylimääräistä aikaa ja rahaa lecaharkkoihin, vai riittääkö vaihtoehto 2?
Kiitos etukäteen!
Ajattelin, että tarkoitus oli enimmäkseen nostaa alajuoksu 10-20 cm maanpinnan yläpuolelle lisäsuojaksi. Mutta ehkä se ei ole tarpeen tässä tapauksessa. Tulin ajatelleeksi, että Lecaa täytyy myös rapata? Ehkä käytän yksinkertaista versiota: tervepaperi betonin päällä, alajuoksu sen päällä, ja sitten käytän platonmattoa ulkoverhouksen alla ja maahan asti lisäsuojana. Sen pitäisi riittää hyvin?klaskarlsson sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi