3 743 lukukertaa ·
6 vastausta
4k lukukertaa
6 vastausta
Kylmäsilta....?
Jäsen
· västra götaland
· 67 viestiä
Olen kuullut paljon kylmäsilloista.
Mikä on niiden suurin haitta?
Mitä voi tapahtua, jos talossa on kylmäsiltoja?
Ne ovat kai vain ulkoseinissä, joissa on kylmäsiltoja.
Tuleeko seinästä kylmempi?'
Enemmän kosteutta?
Vai mitä???
Mikä on niiden suurin haitta?
Mitä voi tapahtua, jos talossa on kylmäsiltoja?
Ne ovat kai vain ulkoseinissä, joissa on kylmäsiltoja.
Tuleeko seinästä kylmempi?'
Enemmän kosteutta?
Vai mitä???
Kylmäsilta on eristämätön tai huonosti eristetty alue. Toisin sanoen, huonosti eristetty seinä, mikä puolestaan antaa huonomman u-arvon. Tämä puolestaan vaatii enemmän energiaa lämmitykseen ja mahdollisesti huonoa mukavuutta vedon vuoksi noissa paikoissa.
Pahinta kylmäsillassa on itse asiassa se, että se aiheuttaa paikallista jäähtymistä, mikä pahimmillaan luo kasvualustan homeen muodostumiselle. Sisäilma sisältää niin korkean kosteuspitoisuuden, että kosteus tiivistyy kondenssiksi kylmäsillan pinnalle. Se on kuin kaataisi vettä seinään, lattiaan, kattoon tai mihin tahansa kylmäsilta sijaitseekaan.
Kylmäsillat voivat esiintyä kaikkialla, missä toinen puoli on kylmä ja toinen lämmitetty.
esim. harjakatossa, jossa kantopalkit eivät ole eristetty, vaan ulottuvat ulkokatosta sisäkattoon, sama koskee seinää.
esim. harjakatossa, jossa kantopalkit eivät ole eristetty, vaan ulottuvat ulkokatosta sisäkattoon, sama koskee seinää.
Jäsen
· västra götaland
· 67 viestiä
Minulla on 45mm eristys ennen sääntöä ennen kuin ulkoseinä tulee...ei paljon, mutta onko se ok???Consensus sanoi:Pahin asia kylmäsillassa on itse asiassa se, että syntyy paikallinen jäähtyminen, joka pahimmassa tapauksessa luo otollisen ympäristön homeen kasvulle. Sisäilma sisältää niin korkean kosteuspitoisuuden, että kosteus tiivistyy kondenssina kylmäsillalle. Se on kuin kaataisi vettä seinälle, lattialle, kattoon tai minne kylmäsilta ikinä sijaitseekaan.
Jäsen
· västra götaland
· 67 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi