Olen kuullut paljon kylmäsilloista.
Mikä on niiden suurin haitta?
Mitä voi tapahtua, jos talossa on kylmäsiltoja?
Ne ovat kai vain ulkoseinissä, joissa on kylmäsiltoja.
Tuleeko seinästä kylmempi?'
Enemmän kosteutta?
Vai mitä??? :confused:

Kylmäsilta on eristämätön tai huonosti eristetty alue. Toisin sanoen, huonosti eristetty seinä, mikä puolestaan antaa huonomman u-arvon. Tämä puolestaan vaatii enemmän energiaa lämmitykseen ja mahdollisesti huonoa mukavuutta vedon vuoksi noissa paikoissa.

Pahinta kylmäsillassa on itse asiassa se, että se aiheuttaa paikallista jäähtymistä, mikä pahimmillaan luo kasvualustan homeen muodostumiselle. Sisäilma sisältää niin korkean kosteuspitoisuuden, että kosteus tiivistyy kondenssiksi kylmäsillan pinnalle. Se on kuin kaataisi vettä seinään, lattiaan, kattoon tai mihin tahansa kylmäsilta sijaitseekaan.

Kylmäsillat voivat esiintyä kaikkialla, missä toinen puoli on kylmä ja toinen lämmitetty.
esim. harjakatossa, jossa kantopalkit eivät ole eristetty, vaan ulottuvat ulkokatosta sisäkattoon, sama koskee seinää.

Consensus sanoi:
Pahin asia kylmäsillassa on itse asiassa se, että syntyy paikallinen jäähtyminen, joka pahimmassa tapauksessa luo otollisen ympäristön homeen kasvulle. Sisäilma sisältää niin korkean kosteuspitoisuuden, että kosteus tiivistyy kondenssina kylmäsillalle. Se on kuin kaataisi vettä seinälle, lattialle, kattoon tai minne kylmäsilta ikinä sijaitseekaan.
Minulla on 45mm eristys ennen sääntöä ennen kuin ulkoseinä tulee...ei paljon, mutta onko se ok???

superturbo sanoi:
Minulla on 45 mm eristettä sääntöpuun edessä ennen ulkoseinää....ei paljon, mutta onko se ok???
Se on laatoitettu kylpyhuone.....joten siinä on höyrysulku ja kumia, sitten laatat sen päällä, joten eihän siitä pitäisi tulla suurtakaan kosteutta talon sisään kuitenkaan....:rolleyes:

on melko yleistä, että on 45 mm pystysuorien ulkoseinän rankojen sisäpuolella. En usko, että se on ongelma. Näin aiomme rakentaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.