2 740 lukukertaa ·
9 vastausta
3k lukukertaa
9 vastausta
Voimakas kylmäsilta lattian/seinän kohdalla tuulettuvassa alapohjassa – normaalia
Minulla on talo, jossa on tuulettuva ryömintätila, ja koen voimakkaita kylmävetoja lattian varrella, missä ulkoseinä kohtaa palkiston, erityisesti keittiön kaappien takana.
Olen tarkastanut lämpökameralla ja saan 1–4 °C koko lattia/seinä-linjan varrella, vaikka sisälämpötila on noin 21 °C.
Faktat:
Ryömintätila, jossa muovia maassa
Palkisto protokollan mukaisesti kevytbetonista (arvioitu "riskittömäksi rakenteeksi")
Ei näkyviä ilmanvuotoja
Kylmä tuntuu itse rakenteessa, ei selkeänä vedontunteena
Sama kuvio koko seinän varrella
Onko tämä normaalia tällaiselle rakenteelle?
Onko joku kokenut vastaavaa?
Mikä on oikea, pysyvä toimenpide ryömintätilasta käsin?
Kuvia kaikkien keittiökaappien alta, jotka ovat jaloilla.
Olen tarkastanut lämpökameralla ja saan 1–4 °C koko lattia/seinä-linjan varrella, vaikka sisälämpötila on noin 21 °C.
Faktat:
Palkisto protokollan mukaisesti kevytbetonista (arvioitu "riskittömäksi rakenteeksi")
Ei näkyviä ilmanvuotoja
Kylmä tuntuu itse rakenteessa, ei selkeänä vedontunteena
Onko joku kokenut vastaavaa?
Mikä on oikea, pysyvä toimenpide ryömintätilasta käsin?
Kuvia kaikkien keittiökaappien alta, jotka ovat jaloilla.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 594 viestiä
Jos se on oikein rakennettu, sen ei pitäisi olla näin. Jos talo on uusi, voi olla syytä ottaa asia puheeksi urakoitsijan kanssa.Karam 12 sanoi:
Minulla on talo, jossa on tuuletettu ryömintätila, ja koen voimakasta kylmää ilmavirtaa lattian varrella, missä ulkoseinä kohtaa palkiston, erityisesti keittiökaappien takana.
Olen tutkinut lämpökameralla ja saan 1–4 °C koko lattia/seinä-linjan varrella, vaikka sisällä on noin 21 °C.
Faktoja:
Palkisto protokollan mukaisesti kevytbetonissa (arvioitu "riskittömäksi rakenteeksi")
Ei näkyviä ilmavuotoja
Kylmä tuntuu itse rakenteessa, ei selvästi vetona
Onko joku kokenut samankaltaista?
Mikä on oikea, pysyvä toimenpide ryömintätilasta?
Kuvia kaikista keittiökaappien alta, jotka ovat jaloilla
Ehkä pieni eristyksen väheneminen voi esiintyä juuri kohdassa, missä seinä kohtaa perustuksen, mutta sen ei pitäisi olla niin kylmä kuin mittaat, mielestäni?

Minulla oli jotain vastaavaa, koin, että ilmaa kulki lattian ja seinien välillä, seinät toimivat kuin savupiippu, ja erityisesti kaappien alla ulkoseinän vieressä oli huomattavan kylmää. Ongelmasta päästiin kokonaan eroon, kun laajensin keittiön ja purin sen ulkoseinän. Yritin suihkuttaa tiivistevaahtoa, vähän parempi, mutta ei hyvä tulos vaahdosta.Karam 12 sanoi:
Minulla on talo, jossa on tuuletettu ryömintätila ja havaitsen voimakasta kylmää ilmaa lattian kohdalla, jossa ulkoseinä kohtaa palkiston, erityisesti keittiökaappien takana.
Olen tutkinut lämpökameralla ja saan 1–4 °C koko lattian/seinän linjalla, vaikka sisällä on noin 21 °C.
Faktat: Ryömintätila, jossa muovi maassa Palkisto protokollan mukaan kevytbetonissa (arvioitu "riskitön rakenne") Ei näkyviä ilmavuotoja Kylmä tuntuu itse rakenteessa, ei selkeänä vetona Sama kuvio koko seinän matkalta
Onko tämä normaalia tällaiselle rakenteelle? Onko kenelläkään ollut samanlaista kokemusta? Mikä on oikea, pysyvä toimenpide ryömintätilasta? Kuvat kaikkien keittiökaappien alta, jotka seisovat jaloilla
Oletan, että sokkelitiivistys puuttuu tai perusta on liian epätasainen.Karam 12 sanoi:
Sain tänään ryömiä ja tutkia lämpökameralla ensimmäistä kertaa. Kävi ilmi, että huono eristys ja kondenssi, kuten kuvista näkyy, ja sama kylmäsilta alhaalla, joka menee suoraan ylös.
Palkkireunan puuttuu tuulensuojaus ja eristävä este
Mineraalivilla roikkuu vapaasti ja osoittaa selvästi niin kutsuttua pölynsuodatin-efektiä, mikä osoittaa, että kylmä ilma virtaa rakenteen läpi
Pintalämpötilat noin −4 °C asti on mitattu eristeessä
kaksi tarkastuskertomusta, jotka vapauttavat rakenteen Eikö tämä ole piilevä vika?
Palkkireunan puuttuu tuulensuojaus ja eristävä este
Mineraalivilla roikkuu vapaasti ja osoittaa selvästi niin kutsuttua pölynsuodatin-efektiä, mikä osoittaa, että kylmä ilma virtaa rakenteen läpi
Pintalämpötilat noin −4 °C asti on mitattu eristeessä
kaksi tarkastuskertomusta, jotka vapauttavat rakenteen Eikö tämä ole piilevä vika?
Tutkimusvelvollisuus vs. Piilevät viatKaram 12 sanoi:
Minun piti tänään ryömiä ja tutkia lämpökameralla ensimmäistä kertaa. Kävi ilmi, että huono eristys ja kondensaatio kuten kuvat osoittavat ja sama kylmäsilta alhaalla, joka menee suoraan ylös.
Lattian reunassa ei ole tuulitiivistystä eikä eristävää estettä.
Mineraalivilla roikkuu vapaana ja osoittaa selvää niin sanottua pölynsuodatin-efektiä, mikä osoittaa, että kylmä ilma virtaa rakenteen läpi.
Pintalämpötilat jopa noin −4 °C on mitattu eristyksessä.
kaksi tarkastusraporttia, jotka vapauttavat rakenteen, eivätkö nämä ole piilovirheitä?
Tämä on vaikein kohta. Ostajana sinulla on laaja tutkimusvelvollisuus.
Pölynsuodatin-efekti: Mineraalivillan värjäytyminen pölystä on klassinen merkki ilmavuodoista. Jos tämä oli näkyvissä ryömintätilassa oston yhteydessä, sitä pidetään usein "varoitusmerkkinä".
Varoitusmerkit: Jos tarkastus tai visuaalinen tarkistus (että katsotaan) antaa viitteitä puutteista, tutkimusvelvollisuus laajenee. Silloin odotetaan, että jatkat eteenpäin, esim. käyttämällä lämpökameraa tai avaamalla rakenteen.
Jos vika vaati lämpökameraa ja ulkolämpötilojen piti olla miinuksen puolella, jotta se näkyisi, voidaan väittää, että se oli piilossa tavallisessa esittelyssä/tarkastuksessa.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 594 viestiä
Lisäksi se on piilovirhe, jos sitä ei voida pitää kohtuullisena talon kuntoon ja ikään nähden.5 59Hansåke sanoi:Tutkimusvelvollisuus vs. Piilovirheet
Tämä on vaikein kohta. Ostajana sinulla on laaja tutkimusvelvollisuus.
Pölynsuodatin-efekti: Jos mineraalivilla on pölyn värjäämä, on se klassinen merkki ilmanvuodosta. Jos tämä oli näkyvissä ryömintätilassa ostohetkellä, sitä pidetään usein "varoitusmerkkinä".
Varoitusmerkit: Jos tarkastus tai silmämääräinen tarkistus (että katsoo) antaa viitteitä puutteista, tutkimusvelvollisuutesi laajenee. Sinun odotetaan jatkavan, esimerkiksi käyttämällä lämpökameraa tai avaamalla rakenteen.
Jos vian näkyminen vaati lämpökameraa ja ulkona pakkasasteita, voidaan väittää, että se oli piilossa tavallisessa esittelyssä/tarkastuksessa
Jos ymmärsin oikein, niin se oli kyllä remontoitu, mutta rakennettu melko kauan sitten?
Sanoisin, että kannattaa käyttää rahat ja energia tiivistämiseen. Piilovirheen toteaminen on pitkä ylämäki, varsinkin jos ryömimällä perustuksen alle ja kuvaamalla lämpökameralla (+silmävaraisesti) olisi ollut helppo nähdä, että jokin oli vialla - ei ole kyseessä tuhoava tutkimus...
Klikkaa tästä vastataksesi