Pitäisikö kylmän autotallin katolla ja seinillä olla muovia vai ei. On olemassa erilaisia ohjeita!

Kylmässä autotallissa sitä ei tarvita.

Kuitenkin, vaikka autotallia ei aiota lämmittää, ehkä se pitäisi eristää ja valmistella lämmitystä varten?
Silloin voi olla sopivaa laittaa muovi.

Seinät on eristetty ja muovitettu, katto osittain.
Voidaanko sanoa, ettei haittaa, jos se on eristetty ja muovitettu?

En usko sitä.
Mitä voi tapahtua on, että ulkona on lämpimämpää kuin autotallin sisällä, ja silloin kosteussulku sijaitsee ns. väärällä puolella, eli riski kondenssille seinän sisällä. Käytännössä lämpötilaerot eivät varmaankaan ole kovin suuria pitkään aikaan, joten riski pitäisi olla melko pieni.

Jos kuitenkin olet muovittanut loput, niin on varmaan yhtä hyvä tehdä sama katolle.

Sitten voit miettiä ylläpitolämpöä, jotta se pysyy ainakin pakkasvapaana. Autotallihan on hyvä säilytyspaikka, ei vain autoille, ja pakkasvapaus antaa lisää mahdollisuuksia. Esim. vesiohenteinen maali.

Minulla on autotalli/työpaja, jossa on eristetyt seinät ja toistaiseksi eristämätön katto. Siitä huolimatta se pysyy melkein pakkasvapaana, joten ei tarvita paljoa lisälämpöä.

Jos suljen katon ja eristän sekä muovitan, siitä tulee kylmä ullakko, josta minulla ei ole mitään käsitystä. Pitäisikö minun ehkä asentaa luukku, jos ullakolle pitää ryömiä? Vai onko se tarpeetonta?

Tarkastusluukku ei ole koskaan väärin.
Vaikka se olisi enintään yhden vuotuisen tarkastuksen vuoksi, mielestäni ulkopuolinen luukku päädyssä on paras ja helpoin. Jos mahdollista, sillä puolella, joka useimmiten on suojassa tuulelta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.