30 024 lukukertaa ·
21 vastausta
30k lukukertaa
21 vastausta
Kuorman kiinnittäminen peräkärryyn, kuinka sitoa se?
Tee muutama reunasuoja laudoista, esim. 22x95, jotka ruuvataan yhteen kulmassa ja ovat 30-40 cm pitkiä, ja laitat ne kuormaliinan alle. Jos sinulla on 4-6 sellaista, voit säästää ne tulevaisuutta varten.T toolman77 sanoi:
Jos sinulla on vähän vaneria, se voi toimia myös, mutta ruuvi kiinnittyy siihen huonommin (ellei siinä ole monta kerrosta ja korkea laatu).
Olen tehnyt niin, mutta mielestäni laudat saavat silti liian vähän kitkaa toisiaan vastaan. Ne, jotka ovat paketin keskellä, löystyvät helposti, kun ne ovat hetken ajan heiluneet. Yksi versio, joka on toiminut ok, on laittaa sääntö paketin päälle ja kiristää se alas perävaunua vasten, mutta se ei ole erityisen hyvä.
Hänellä taisi olla hieman huono onni ajatellessaan sitä.nino sanoi:
Voima riippuu hidastuvuudesta ja liike-energiasta nopeudessa.
Normaalisti voi olla 0,7-0,8g.
Pyöristys ylöspäin 1g:hen tekee voimasta F=1000kg*9,81m/s2=9810N.
Sitten pitää vähentää kitkavoima kuorman ja alustan välillä saadakseen sen "todellisen" voiman eteenpäin, jota kuorman kiinnityksen täytyy kestää.
Näyttää siltä, että vaatimuksia on alennettu,
https://www.transportstyrelsen.se/s...k/Gods-och-buss/Matt-och-vikt/Att-lasta-ratt/
Ei, kuorma painaa edelleen 1000 kg nopeudessa 90. Massa ei muutu. Jotain, mitä mikään autokoulu ei ymmärrä, se on perusfysiikkaa.nino sanoi:
Miten tämä on oikeastaan, jos sinulla on 1000 kg kuormaa, olen luullut, että riittää, kun on 1t nauha...
Mutta erään opettajan mukaan, joka minulla oli tällä viikolla, on laskettava se, jos ajat 90, niin kuorma painaa 9t jarrutuksessa (mikä ehkä pitää paikkansa), niin silloin se on 9t, mitä sinun täytyy varmistaa.
Säännöt sanovat kaksinkertainen paino eteenpäin. Joten 1000 kg:lle sinun täytyy varmistaa 2000. Mutta kun vedät kahden tonnin nauhalla, harvoin ylität 1,6 tonnia kitkakertoimen vuoksi. Siksi tarvitset kaksi kaksitonnista nauhaa varmistaaksesi 1000 kg kunnolla. Huomasin, että monet vastasivat kysymykseesi. Lasta rätt -oppaan tieto antaa hyvän nyrkkisäännön.
On mahdotonta vakauttaa puutavaraasi niin, että se pysyy paikallaan äkkipysähdyksessä nopeudessa 90 km/h, puu ei pidä siitä. Jos laskee kuten autokoulut ajattelevat, siitä tulee painoltaan noin 300 tonnia....
2 kertaa lastens vikt sain myös oppia, mutta Transportstyrelsen, katso linkki yllä, ilmoittaa nyt 0,8 kertaa lastens vikt. Oletan, että sitä ohjaa EU.
Tietääksesi, mitkä spännband tarvitaan, täytyy laskea kitkakerroin ja puristusvoima lastin ja kantavan rakenteen välillä.
Tietääksesi, mitkä spännband tarvitaan, täytyy laskea kitkakerroin ja puristusvoima lastin ja kantavan rakenteen välillä.
Mahdollista, että olin puolinukuksissa, joten en kuullut kunnolla 
Nyt tämä oli vastapainotrukkikurssilla, mutta sillä ei pitäisi olla merkitystä... ja tuskin sellaisella pääsee 90:een
Kysyn seuraavassa koulutustilaisuudessa
Nyt tämä oli vastapainotrukkikurssilla, mutta sillä ei pitäisi olla merkitystä... ja tuskin sellaisella pääsee 90:een
Kysyn seuraavassa koulutustilaisuudessa
Klikkaa tästä vastataksesi