4 967 lukukertaa ·
3 vastausta
5k lukukertaa
3 vastausta
Kunnostaa mäntyportaat
Hei! Meillä on kaunis mäntyportaikko vanhassa funkistyylisessä talossa. Tykkään portaikon patinasta, mutta se on sen verran kulunut, ettei pelkkä hiominen riitä. Portaiden kärjet ovat voimakkaasti kuluneet ja talon laajennuksen/remontin jäljiltä olevat naarmut ovat syviä. Olemme niin tyhmiä ettemme suojanneet portaita paremmin. Sekä käsityöläiset että minä itse olemme tallanneet ruuveja ja nauloja alas ja tehneet rumia jälkiä. Stepkitiä ei ole ajankohtaista, koska se näyttää liian "modernilta". Onko olemassa muita vaihtoehtoja? Terveisin, Stefan
Uskon kuitenkin, että männystä tehty Stepkit on helpoin vaihtoehto, sitten voit yrittää tehdä patinoinnin stepkitskivuille sopivalla tavalla.
Muussa tapauksessa naarmut ja merkit voidaan ehkä hioa pois. Tämän jälkeen vanha askelmanokka voidaan jyrsiä/taltata pois ja liimata siihen uusi pala.
Muussa tapauksessa naarmut ja merkit voidaan ehkä hioa pois. Tämän jälkeen vanha askelmanokka voidaan jyrsiä/taltata pois ja liimata siihen uusi pala.
Hei ja kiitos nopeasta vastauksesta Bax! Ok, en huomannut, että on olemassa Stepkit männystä. Mutta se on kallista kuin mikä! 1000:- per askelma. Miksei voisi sahata parketti/laminaatti lattiaa männystä ja liimata paikalleen? Paljon halvempaa neliöhinta. Olenko jotain unohtanut?bax sanoi:
Terveisin/
Stefan
Mutta eikö laminaattilattian alla ole lastulevyä (?)
On vaikea saada aikaan askelmien kärki niin, että lastulevy ei näy.
Jos kuitenkin saat käsiisi ohutta (~8-10 mm) liimapuulevyä männystä, voit kai tehdä askelmat itse.
Tasoittele askelmien kärkeä niin, että se näyttää siistiltä, ja sahaa sitten sopivat askelmat ja askelman kärki.
On vaikea saada aikaan askelmien kärki niin, että lastulevy ei näy.
Jos kuitenkin saat käsiisi ohutta (~8-10 mm) liimapuulevyä männystä, voit kai tehdä askelmat itse.
Tasoittele askelmien kärkeä niin, että se näyttää siistiltä, ja sahaa sitten sopivat askelmat ja askelman kärki.
Klikkaa tästä vastataksesi