Sen kunnostaminen taloon siinä kunnossa hyväksyttävälle tasolle maksaa vähintään yhtä paljon kuin uuden rakentaminen. Ja sitten sinulla on silti talo, jonka pohjapiirros on todennäköisesti kaukana optimaalisesta.

Varaa tuhansia tunteja, jos aiot tehdä kaiken itse.......
Sinnikkyys ja päämäärätietoisuus ovat välttämättömiä vaatimuksia......

Jos jätetään huomiotta remonttikustannukset ja mahdollisuus saada lainaa, voidaan yleisesti sanoa, että Ruotsissa on äärimmäisen harvinaista olla servituuttia saadakseen asua talossa, ilman ne tavalliset ovat esimerkiksi erilaiset johdot ja tiet.

Ketä päätät ottaa asumaan taloon sen jälkeen kun olet ostanut sen, ei pankin pitäisi välittää, mutta on tärkeää laatia oikea vuokrasopimus. Entisten omistajien häädön pitäisi onnistua niin kauan kuin sinulla on hyvä perustelu, esimerkiksi että aiot remontoida talon ja asua siinä itse.

Sent from my HTC Desire S using Byggahus

@ Wilfa

Okei, kiitos!

No, Itävallassa esimerkiksi se on yleistä. Jos esimerkiksi ottaa vanhemmilta talon, he haluavat usein asua siellä koko elämänsä. Se näkyy myös rasituksena "Grundbuch (C-bladet)". Periaatteessa pankki ei halua tällaisia taloja vakuudeksi.

Okei. No, pankin täytyy äärimmäisessä tilanteessa saada rahansa takaisin. He eivät periaatteessa tiedä, mitä ulkomailla koskee, siksi on niin hyvinkuin mahdotonta lainata ulkomailla sijaitsevaa kiinteistöä vastaan. Minulla oli keskusteluja pankkien kanssa Itävallassa.

Aion käydä keskusteluja pankin kanssa Ruotsissa koskien odotuksiani ja tilannettani. Luulen, että siellä on parempi. Nyt kuitenkin aloitan opettajana (osa-aikaisesti - voin työskennellä milloin haluan) Itävallassa. Tällä hetkellä ei tuloja Ruotsissa. Oli aiemmin ruotsalainen työnantaja (osa-aikainen).

Utelias mitä he sanovat. Ei paras tilanne luulisin.

Viimeksi muokattu:
Enk Projektet sanoi:
Laske tuhansia tunteja, jos aiot tehdä kaiken itse.......
Sinnikkyys ja päättäväisyys ovat välttämättömiä......
Koska olen rakennusinsinööri, haluan mieluiten tehdä kaiken itse. Haluan sitten kokeilla ideoitani jne. ... ehkä tarvitaan sähköasentaja, mutta loput haluan tehdä itse.

andersmc sanoi:
Vanhan talon kunnostaminen sellaiseen kuntoon, että se on hyväksyttävällä tasolla, maksaa vähintään yhtä paljon kuin uuden rakentaminen. Ja silloin sinulla on talo, jonka pohjaratkaisu on todennäköisesti kaukana optimaalisesta.
Niin, mutta riski on pienempi, jos tekee "pala palalta". Haluan nimittäin itse remontoida. Tehdä työn itse, tehdä projekti, kerätä kokemusta, päästä näyttämään projekteja jne.

Minulla on hyvät mahdollisuudet saada edullista rakennusmateriaalia ja olen tehnyt remonttitöitä aiemmin. Haluan kuitenkin oppia lisää ruotsalaisista kiinteistöistä. Se on tärkeää.

Ewald sanoi:
Ja, men man riskerar mindre pengar om man gör "bit för bit". Jag vill ju som sagt renovera själv.
Tuon kanssa, että riskeeraa vähemmän rahaa, olen aika epävarma. Se voi aivan yhtä hyvin olla päinvastoin.

Ewald sanoi:
Tehdä työtä itse, tehdä projekti, kerätä kokemusta, olla projekti näytettävänä jne.
Silloin onkin ehkä enemmän syytä rakentaa talo alusta asti.

@ andersmc

Joo, se voi olla päinvastoin myös.

Lasken näin: Jos maksaa 50 000 SEK talosta, se ei ole periaatteessa paljon rahaa - talosta.
Jos maksaa esim. 300 000 SEK talosta ja lainaa ehkä 250 000 SEK (korko: 5 %), niin maksaa jo 12 500 SEK korkoja jo ensimmäisenä vuonna.

Minulle se olisi mielenkiintoista:

- Olla osoite Ruotsissa
- vastaanottaa kirjeitä jne. ruotsalaiseen osoitteeseen
- olla varasto
- olla yöpymisasunto (suihkulla!)
- tehdä referenssiprojekti (kuten kunnostaminen)

Toinen kysymys onkin, onnistuuko talon (tai osan talosta) vuokraaminen sillä alueella. Kaikkihan haluavat asua suurkaupungeissa kuten Göteborg, Jönköping, Kungsbacka, Tukholma jne.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.