Talonrakentaja jätti tontilleni kasan pilareita. Haluaisin hyödyntää näitä rakentaessani terassin. Ongelma on, että niistä puuttuu tolppakengät, ja niissä on vain yksi yksinkertainen tanko ylhäällä. Voiko niitä silti käyttää terassin rakentamiseen vai ovatko ne käyttökelvottomia?
 
  • Betonipylväiden kasa maassa, joista osa on varustettu yksittäisillä metallisilla tangoilla yläosassa. Näitä on ehdotettu käytettäväksi terassin rakentamiseen.
Se onnistuu tietysti.
Mutta ne näyttävät isoilta kappaleilta? Kuinka suuren terassin aiot rakentaa? :)
 
Se olisi noin 3x5 m, ajattelin. Yksi pilari on 1,1 m korkea, joten ne kaivetaan varmaan sopivaan korkeuteen, ajattelen. Olen katsonut Byggmaxin videon terassin rakentamisesta, siinä he kiinnittävät pystysuoria paksumpia lankkuja pilarikenkien päälle. Mutta miten puutavara kiinnitetään näihin, poraako reiän ja asettaa tangon sisään ehkä?
 
alebo611 alebo611 sanoi:
Sen pitäisi olla noin 3x5 m olin ajatellut. Yksi perustus on 1.1 m korkea, joten kaivetaan ne alas sopivalle korkeudelle ajattelen. Olen katsonut Byggmax videoita terassin rakennuksesta, jossa he ruuvaavat kiinni pystysuorat karkeammat laudat tolppakenkiin. Mutta miten kiinnitetään puutavara näihin, porataanko reikä ja sovitetaan tankoon ehkä?
Kyllä, jos aiot käyttää tolppakenkiä, voit porata reiän ja painaa alas yhden, ehkä täyttää vähän betonilla niin se jää kiinni.
 
Tarkoitan, voiko pärjätä pelkästään sillä tavalla kuin pilarit nyt näyttävät, vai ovatko stolpskor välttämättömyys?
 
Näyttävät tukevilta kappaleilta. Pitäisi kai toimia katkaisemalla harjateräkset ja käyttämällä plinttejä tukena.
 
O olofh sanoi:
Näyttävät vankoilta kappaleilta. Pitäisi toimia katkaisemalla raudoitukset ja käyttämällä maapohjia tukena
"Upplag", tarkoittaako se, että vain asetetaan puutavara päälle kiinnittämättä sitä erityisellä tavalla?
 
alebo611 alebo611 sanoi:
"Upplag", betyder det att endast lägga virket ovanpå utan att fästa på något speciellt sätt?
minusta se voisi olla mahdollista. Tietenkin huopa väliin. Mutta miten terassi muuten rakennetaan, jänneväli. Korkeus maanpinnasta?
 
O olofh sanoi:
ajattelen, että se voisi olla mahdollista. Tietenkin pahvin kanssa välissä. Mutta miten terassi muuten rakennetaan, jänneväli. Korkeus maanpinnan yläpuolella?
Noin 1 m maan yläpuolella, osittain kallion tukemana. Koko 3x5 m.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.