Tietääkö kukaan mistä voi nykyään ostaa Tri:tä (trikloreteeni) tai DCM:ää (dikloorimetaani, aka metyylikloridi) Suomessa?

Tarvitsen niitä akryylin liimaamiseen (oikeastaan kemialliseen hitsaukseen) näkymättömällä saumalla.

Tavallinen maalikauppias ei enää myy niitä, ilmeisesti jonkinlainen turvallisuussääntö. Mutta, olen tarpeeksi vanha ollakseni syntynyt ennen kuin se tuli vaaralliseksi, joten olen immuuni... :) Lisäksi, ei se voi olla niin vaarallinen, kun sitä myydään muualla maailmassa.

Luulen, että kielto on maailmanlaajuinen, oletko varma, että nämä aineet voi todella ostaa ulkomailta?

Tri käytettiin pääasiassa teollisuuden rasvanpoistoaineena. Voin kuvitella, että tänään on olemassa jokin korvaava aine, joka ehkä markkinoidaan samalla nimellä?

H hempularen sanoi:
Muistan, että kielto on maailmanlaajuinen, oletko varma, että voit todella ostaa näitä aineita ulkomailta?

Tri käytettiin pääasiassa teollisuudessa rasvanpoistoaineena. Voin kuvitella, että tänään on olemassa jokin korvike, joka ehkä markkinoidaan samalla nimellä?
Olen paljon laserskärar-foorumeilla, ja USA:ssa niitä käytetään koko ajan. Ongelma korvikkeiden kanssa on, että ne saattavat toimia rasvanpoistoaineina, mutta tuskin akryylin liimaamiseen. Nämä kaksi ovat hyviä liimaamaan akryyliä, ne hiipivät saumoihin kapillaarivoimalla ja jättävät täysin näkymättömän sauman.

Ajatukseni oli, että ne voisivat olla saatavilla muihin tarkoituksiin, kuten kemiaan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.