10 260 lukukertaa ·
7 vastausta
10k lukukertaa
7 vastausta
Kuinka yksinkertaisimmin puhdistaa tiilet?
Minulla on kasa vanhoja tiiliä, jotka jäivät yli remontoinnista. Koska näiden tiilien väri sopii taloon, haluan puhdistaa ja säästää ne. Aloitin hieman talttapäällä, mutta luovutin aika nopeasti. Ostin kuonavasaran, mutta se ei myöskään toiminut erityisen hyvin. Mietin, voisiko kulmahiomakoneeseen laittaa teräsharjan. Mutta se saattaa savuttaa paljon ja vahingoittaa tiiliä.
Onko täällä kenelläkään hyviä vinkkejä, kuinka tässä voisi onnistua?
sorry otsikosta....
Onko täällä kenelläkään hyviä vinkkejä, kuinka tässä voisi onnistua?
sorry otsikosta....
Jos kyseessä on aito savitiili, ehkä jokin vahva liuotin voisi toimia? Kalkin liuotin siis, olen käyttänyt seosta nimeltä G60, valitettavasti luulen, ettei sitä enää myydä, mutta se oli aivan uskomattoman tehokas. Jonkinlainen sekoitus suolahappoa, typpihappoa ja vähän muuta. Vahvaa mutta tehokasta (käytettiin tietenkin laimennettuna
). Tavallinen suolahappo voisi ehkä toimia? Voisi kokeilla parilla kivellä ainakin, isompi astia, vähän seosta sinne, kumihanskat (suojalasit eivät ole huono idea myöskään!) ja harja voisivat toimia. Mutta kivien ehkä pitää liota vähän aikaa ennen kuin aloitat.
Nyt tekstistä ei ihan käy ilmi, mutta oletan, että kyseessä on kivet, joissa on rappaus/laasti, eikä mitään muuta?
Nyt tekstistä ei ihan käy ilmi, mutta oletan, että kyseessä on kivet, joissa on rappaus/laasti, eikä mitään muuta?
kuulostaa mielenkiintoiselta. Minun pitää kokeilla! minulla on itse asiassa hieman saltsyra ainakin luulakseni. Onko sinulla mitään käsitystä, mikä konsentraatio olisi sopiva.
Kyseessä on keltainen tiili sekä julkisivutiili 60-luvulta, jotka pitäisi puhdistaa laastista. En usko, että se on kalkkilaasti. Se on kiinni liian kovaa!
Kyseessä on keltainen tiili sekä julkisivutiili 60-luvulta, jotka pitäisi puhdistaa laastista. En usko, että se on kalkkilaasti. Se on kiinni liian kovaa!
En voi sanoa muuta kuin kokeile vähän ja katso miten se toimii, sitten voit päättää, pitäisikö sinun lisätä tai vähentää pitoisuutta. Jos se toimii kokeilemasi kanssa, voit vähentää, kunnes se ei enää toimi kunnolla. Ei ole tarpeen käyttää vahvempaa kuin on tarpeen.
Käytin G60:ta, joka minulla oli, puhdistamaan muuraustyökaluja, poistamaan laastia kiviltä/lattioilta, poistamaan kaakeliliimaa/saumaa jne., se toimi kaikkeen sementtipohjaiseen. En kuitenkaan tiedä, onko puhdas suolahappo yhtä tehokas, olen hieman epäileväinen. Mutta eihän se voi haitata kokeilla.
Ellei kivillä oleva laasti ole erittäin paksua, uskon, että jonkinlainen happoliuos on oikea tapa säilyttää tiilet mahdollisimman koskemattomina.
Palaa mielelläni tuloksiin, jos kokeilet. Ole kuitenkin valmis siihen, että se voi kestää jonkin aikaa, edes suosikkini G60:lla en usko, että koko tiilikerroksen puhdistaminen olisi erityisen nopeaa (ei oikein käy ilmi, minkälaisista määristä puhumme tässä? : )
Käytin G60:ta, joka minulla oli, puhdistamaan muuraustyökaluja, poistamaan laastia kiviltä/lattioilta, poistamaan kaakeliliimaa/saumaa jne., se toimi kaikkeen sementtipohjaiseen. En kuitenkaan tiedä, onko puhdas suolahappo yhtä tehokas, olen hieman epäileväinen. Mutta eihän se voi haitata kokeilla.
Ellei kivillä oleva laasti ole erittäin paksua, uskon, että jonkinlainen happoliuos on oikea tapa säilyttää tiilet mahdollisimman koskemattomina.
Palaa mielelläni tuloksiin, jos kokeilet. Ole kuitenkin valmis siihen, että se voi kestää jonkin aikaa, edes suosikkini G60:lla en usko, että koko tiilikerroksen puhdistaminen olisi erityisen nopeaa (ei oikein käy ilmi, minkälaisista määristä puhumme tässä? : )
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 246 viestiä
Sitä kutsutaan "Kalkbort G60", ja sitä käytetään (käytettiin?) paljon LVI-alalla puhdistamaan pumppuja ja termostaattisekoituksia. Aikoinaan siinä oli, kuten sanot, suolahappoa (ja muuta), mutta luulen, että resepti on muuttunut tai että tuote on hävinnyt kokonaan.
Tuote on kadonnut kokonaan, voin kertoa, kysy maalikauppiaaltani, jolta ostin omani, ja ilmeisesti heidän piti lopettaa myynti, ilmeisesti "liian vaarallinen / epäterveellinen". Hyvä, jos se ei nyt ollut kovin hyödyllinen, mutta harmi, koska se oli kerrassaan tehokas kaikkeen käyttöön liittyvään.
Hei taas!
Ajattelin vain raportoida tuloksista yrityksissäni käyttää suolahappoa. Laimensin 1 osan 30% suolahappoa 9 osaan vettä. Eli 3% suolahappo. Se toimi erinomaisesti, mutta vie vähän aikaa. Se toimii parhaiten, jos irrottaa niin paljon laastia kuin mahdollista kulmahiomakoneen teräsharjalla ensin. Annoin kivien olla noin 10 tuntia ja sen jälkeen ne olivat kuin uusia ilman näkyviä värimuutoksia.
Ajattelin vain raportoida tuloksista yrityksissäni käyttää suolahappoa. Laimensin 1 osan 30% suolahappoa 9 osaan vettä. Eli 3% suolahappo. Se toimi erinomaisesti, mutta vie vähän aikaa. Se toimii parhaiten, jos irrottaa niin paljon laastia kuin mahdollista kulmahiomakoneen teräsharjalla ensin. Annoin kivien olla noin 10 tuntia ja sen jälkeen ne olivat kuin uusia ilman näkyviä värimuutoksia.
Klikkaa tästä vastataksesi