Olen niin saakelin epäkäytännöllinen. Silti onnistun kohtuullisesti rakennusprojekteissa. Mutta nyt olen epävarma: Minun täytyy rakentaa hylly ikkunan ulkopuolelle päästäkseni kattokaareen tekemään valmistelutyötä ja maalaamaan. (Ei huolta, ei ole korkeutta mainittavaksi.) Ajattelin, että kiinnitän vaakaasennossa olevan palkin seinään, johon hyllyn toinen pitkä sivu lepää. Toinen pitkä sivu tuetaan kahdella pylväällä, jotka menevät 45 asteen kulmassa sisäänpäin ja nojaavat seinään. Mutta miten teen, ettei pylväät liu'u sivuttain? Riittääkö poikittainen palkki niiden välissä? Kaksi? Vai pitääkö olla myös diagonaali? Vai pitääkö olla kaksi, ristin muodossa? Kyllä, näet – käytännöllinen en ole. Mutta olen hyvä seuraamaan ohjeita 🙂
 
Ruuvataanko tolpat myös seinään? Silloin ne eivät voi liikkua sivusuunnassa.

Muuten risti on se, mikä pätee.
 
  • Tykkään
Peobjörn
  • Laddar…
Kun olin hankkimassa halpaa teline Jula:sta, laitoin kaksi kunnollista kuormaliinaa ristiin, ylös kiinnitin telineen seinään kahdella jousella, joita käytetään veneiden kiinnittämiseen, koska ne ovat hieman jäykkiä, ne toimivat myös iskunvaimentimina. Yhdessä se oli tukevasti kiinnitetty.
 
  • Tykkään
Peobjörn
  • Laddar…
teetkö hyllyn levyä käyttäen niin se jäykistää sen
 
  • Tykkään
Peobjörn
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.