Hei!

Aikomuksena on järjestää vino kellarin seinä.

Haluaisin laittaa jonkinlaista levymateriaalia, märkätilakipsilevyä(?), jotta voin sitten maalata. Tarkoitus on olla samalla tasolla lattialämmityskaapin kanssa, joka työntyy ulos noin 4-5 cm.

Seinä itsessään on aaltoileva, eroaa varmaan 5-6 cm korkeimman ja matalimman kohdan välillä. Rakennettu sekoituksesta valettua betonia, lecaharkkoja, kipsilevyjä, vanhoja "reikäbetoniharkkoja".

Vinkkejä koolauksen tekemiseen?
Jonkinlainen säädettävä teräsranka?
Pitäisikö minun tasoittaa seinä ensin?

• Kellarin epätasainen seinä, jossa näkyy putkia ja kaapeleita. Seinän pinnassa erottuvat erilaiset rakennusmateriaalit ja pieni lattiaan asennettu putki.
  • Epätasainen kellarin seinä, jossa näkyy erilaisia rakennusmateriaaleja kuten betoni ja kipsilohkot sekä useita harmaita putkia.
  • Epätasainen kellarin seinä, jossa näkyy eri materiaaleja kuten valubetonia, lecaharkkoja ja kipsilevyä. Johtoja kulkee seinän yläosassa.

Paras vastaus

Rimoita ylös teräksisillä säännöillä ja säädettävillä etäisyyksillä taakse niin, että ne saavat tarvittavan tuen.

Sitten kipsi säännöille.

Violina Violina sanoi:
Regla upp med stålregel och ställbara distanser bakom så de får erfordeligt stöd.

Sen gips på reglarna
En ole itse koskaan työskennellyt stålregel:in kanssa. Riittääkö cc60? Vinkkejä siitä, millaiset distanser sopivat, arvostetaan.

Våtrumsgips? Kesäkuukausina on tässä tilassa >70%RH.

H Hejkomåhjälpmig sanoi:
En ole koskaan työskennellyt teräsprofiilien kanssa aiemmin. Riittääkö 60 cm jaolla? Vinkkejä sopivista distansseista arvostetaan.

Kostean tilan kipsilevy? Kesäkuukausina on tässä tilassa >70% RH.
Riippuuhan se siitä, onko seinä vain kosmeettinen, pitäisi riittää.

Etäisyyspalikoiden tyyppiä en tiedä tarkalleen ja googlaamalla en löydä, mutta muuten voi käyttää kahta kiilaa, jotka asetetaan vastakkaisilta puolilta (päällekkäin) teräsprofiilien taakse, kunnes ne peittävät raon takana

Luulen, että ainoa todellinen ero "tavallisen" kipsilevyn ja kostean tilan kipsilevyn välillä on pintakerros (kipsi itsessään on sama = epäorgaaninen)

P
Teräsprofiilit ovat hyviä, mutta ehkä sinun pitäisi käyttää jonkinlaista minerit/cemberit levyä sen sijaan, joka ei ole kosteusherkkä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.