Toinen vinkki, joka toimii hyvin joidenkin kattolistojen kanssa, on asentaa lista 1 seinää vasten ja jiirata lista 2 lista 1:n profiilin mukaan.

Selvää vai mitä? ;)

Stringfellow Hawke sanoi:
Toinen vinkki, joka toimii hyvin joidenkin kattolistojen kanssa, on ajaa lista 1 seinää vasten ja jiirata lista 2 lista 1:n profiililla.

Selvää kuin pläkki, vai mitä? ;)
Kirjoitinhän sen 4 viestiä ylhäällä....:)

Muotoile listat siis..

Yksi vaihtoehto on asentaa neliömäisiä palikoita kulmiin, näitä voi ostaa eri rakennustarvikeliikkeistä. Silloin ei tarvitse viistää lainkaan!

mutta Farzanin vinkki yllä on loistava... uskomatonta nähdä.. luuli, että sahasi aivan väärin kun oli tekemässä, ja sitten listat sopivat täydellisesti kun ne lopulta laittoi paikoilleen!

Y yuphin sanoi:
Olen kunnostanut yhden huoneen ja nyt on vain listat jäljellä. Lattialistat on helppo saada siisteiksi kulmissa, vain viistosaumaamalla 45 astetta niin ne sopivat yhteen. Mutta miten saada kattolistat näyttämään siisteiltä kulmissa. Ostin muutamia styroxlistoja bauhausista, ne pitää liimata kiinni. Ne menevät noin 3 cm kattoon ja noin 3 cm alas seinälle, joten ei voi vain laittaa viistosahaan ja sahata 45 astetta. En onnistunut tässä. Onneksi minulla on vielä jäljellä yhden listan verran, joten voin kokeilla. Mutta jos jollain on hyvä vinkki, miten tämä voidaan tehdä helposti?
Jos työskentelet lattialla tai pöydällä sahan kanssa, kuvittele, että lista, joka siinä on, on kattoa vasten eikä siinä, missä se on. On aivan oikein kuvitella, miten lista on sahattaessa. Ei niin helppoa, mutta kokeile edetä. Ota kuitenkin pieniä paloja, joita sahaat, se voi helposti vaatia muutaman sahauksen.

Minulla oli sama ongelma, kun asensin kattolistat jokin aika sitten, otin muutaman koepalan ennen kuin keksin, miten se tehdään. Säilytä mielellään mallit, niin sinun ei tarvitse tehdä sitä uudestaan joka kerta, kun aiot remontoida huoneen!

Klantskallen: Uskon, että yuphins listat ovat paikoillaan 8 ja puolen vuoden jälkeen......:)

Vaikka tämä on vanha ketju, voi aina lisätä muutaman vinkin ;)
Olen tehnyt 4 mittapala, joita vaalin ja säästän listatessani kattoa:
Oikea + vasen ulkokulma ja oikea + vasen sisäkulma. Ne ovat tarkalleen 200 mm pitkiä.

Kun pitää niitä pareittain (kompensoi hieman vanhojen talojen erikoisia kulmia) ja merkitsee seinään jokaisen pisteen kohdalle, on helppo mitata pisteiden väli ja lisätä 200+200 mm, jolloin listan pituus on täydellinen.

Ja sitten otetaan mittapalat mukaan jiirisahalle, asetetaan ne sinne ja varmistetaan, että tullaan sahaamaan oikein. On helppo saada oikosulku aivoihin miettiessä miten pitäisi sahata.

Jos sinulla on katkaisu- ja jiirisaha, pidä kattolistaa samassa asennossa kuin se on katossa ja käännä sitten (älä kallista) sahaa 45 astetta (tai siihen kulmaan, mitä tarvitaan), niin siitä tulee oikein.

verktygsfältet sanoi:
Kirjoitinhan sen 4 viestiävjjfjtd ylös....:)

Tee listoista siis massiiviset..
j

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.