Hei!
Haluan rakentaa jotain luonnoksen mukaan, jonka olen ladannut. En ole ammattilainen, mutta kun löysin Havsta-kaapit IKEAsta, ne sopivat niin hyvin, että päätin käyttää niitä ja sen sijaan hieman muokata niitä.

https://www.ikea.com/se/sv/p/havsta-fovaring-med-glasdoerrar-grabeige-s59534901/

Minulla on varmasti useita kysymyksiä prosessin aikana, mutta ensimmäinen kysymykseni on - miten ripustan Havsta-vitriinikaapit seinälle? Ei suositella tekemään niin... mutta sen pitäisi kai olla hoidettavissa? Tarvitsenko vahvistaa kaappeja? Kiitos!

• Käsin piirretty luonnos näyttää kaavaillun Havsta-vitrin- ja alakaappien seinäasennuksen, keskellä peili.
Sinun on luultavasti laitettava lista/sääntö seinälle, johon kaapit tukeutuvat. Kiinnitä ne sitten ylhäältä seinään jonkinlaisella kulmaraatkaisulla.
Jos aiot käyttää kaappien alla koristekourua, tyyppiä https://www.ikea.com/se/sv/p/lerhyttan-dekorlist-profilerad-kant-ljusgra-90352371/, lista/sääntö ei tule näkyviin. Koristekouru saattaa silti olla tarpeen peittääksesi kaappien alaosan, joka ei ole tarkoitettu näkyväksi.

K Kane sanoi:
Tarvitset luultavasti seinään listan/säännön, jota kaapit nojaavat. Sitten kiinnitä ne yläpuolelta seinään jollakin kulmarautaratkaisulla.
Jos aiot käyttää koristeellista listaa alakaapistoissa, esim. [linkki], sääntösi ei tule näkymään. Koristelistaa saatetaan tarvita muutenkin peittämään kaappien alapuolet, jotka eivät ole tarkoitettu näkyville?
Kiitos vastauksesta!

Hyvä idea sääntö alakautta, johon kaapit nojaavat. Tarkoitatko, että peitän sen säännön koristelistalla? Se kuulostaa myös hyvältä idealta, mutta en ymmärrä ihan, miten se peittää kaappien alapinnan? Eikö se lista jäisi aika syvälle?

Jonawullt Jonawullt sanoi:
Kiitos vastauksesta!

Hyvä idea laittaa tukipuu kaappien alle. Tarkoitatko, että minun pitäisi peittää tuo tukipuu koristeellisin listoin? Se kuulostaa myös hyvältä idealta, mutta en oikein ymmärrä, miten se peittäisi kaappien alapuolen? Lista varmaankin tulisi aika syvälle?
Olisiko mahdollista rakentaa kaapit jonkinlaiseen runkoon, joka kiinnitetään kattoon?

Tarkoitatko, että minun pitäisi kattaa se sääntö koristeella?
Ei, kysymykseni oli, aiotko laittaa koristelistan kaapin alapuolelle, katso kuvat IKEA-linkistä. Silloin seinälista peittyy visuaalisesti.

Olisiko mahdollista rakentaa kaapit tyyliin jonkinlaiseen runkoon, joka kiinnitetään kattoon muuten?
Kaikki on mahdollista.....
Muista kuitenkin, että täyteen ladattu vitriinikaappi voi olla aika painava.

K Kane sanoi:
Ei, kysymykseni oli, onko sinulla aikomus laittaa koristeprofiilia kaapin alapuolelle, katso kuvat IKEA-linkissä. Silloinhan seinälista peittyy visuaalisesti.
Ah juuri niin! Sittenhän voisi itse asiassa olla kunnollinen tukipuu seinää vasten ja sitten sokkeli kaapin alle koko matkalta, joka peittää tukipuun? Sittenhän voisi myös kiinnittää jonkinlaisen pohjan?

Ah juuri niin! Sittenhän voisi oikeastaan olla kunnon sääntö seinää vasten ja sitten sokkeli koko kaapin alla, joka peittää säännön? Sittenhän voisi kiinnittää jonkinlaisen alustan myös?
Sinun ei tarvitse peittää sääntöä. Maalaa se samaan väriin kuin koristelista/kaapit. Ja kaappien ympärillä olevalla koristelistalla ei tarvita pohjaa.

K Kane sanoi:
Kaikki on mahdollista.....
Muista kuitenkin, että hyvin täytetty vitriinikaappi tulee melko raskaaksi.
Kun otetaan huomioon, että siitä tulee erittäin raskas.. Luuletko, että riittää yksi palkki kaapin tukemiseksi + kulmaraudat? vai voiko sitä vahvistaa lisää?

Kiitos!!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.