Olen samaa mieltä siitä, että se on nopeampi ja halvempi, äänentasossa ero on ehkä 10 dB, mutta tuo hyöty menetetään todennäköisesti ovella. Välipohja, silloin lattialevy katkaistaan seinien välissä, jotta runkomelu vähenee tiettyyn osaan. Jos kyseessä on bärlag, niin betoni itsessään on äänieristävä.
 
Mietin, että sen sijaan, että jätän tilan koolausten väliin, laittaisin gyproc-levyn, toimisiko tämä?
Siitä tulisi siis kaksi seinää peräkkäin, suosittelisitko tätä? Onko mahdollista tehdä näin ilman, että kittaat tai käsittelet puristetun seinän mitenkään?

Kuva suunnitellusta seinästä: http://postimg.org/image/cuh10louv/ (ajattelin siis laittaa gyproc-levyn seinien välisen tilan sijasta).
 
Ilmarako siinä keskellä on hyödyllinen. Juuri kuten olemme keskustelleet ketjussa aiemmin.
'Jos laitat sinne levyn, hyöty katoaa. Silloin mielestäni voisit tehdä tavallisen seinän sijaan.

Tyyliin 13 kipsi, 12,5 plyft, 95 metallitolppa, 95 mm mineraalivilla, 12,5 plyfa, 13 kipsi. Sitten sinulla on todella vakaa seinä.

Lisäksi on olemassa monia erilaisia metallitolppia, äänenvaimentimia jne., mutta mielestäni se on turhaa kotona ainakaan..
 
Kiitos vastauksestasi Östlund.

Ongelma, jonka näen, on se, että tarvitsen seinän, joka äänieristää mahdollisimman paljon, ja mieluiten enemmän kuin 60db. Mietin sitten, eikö kipsilevyn pitäisi tarjota parempi äänieristys kuin ilmarako.

Muussa tapauksessa se jää vain ensimmäiseen versioon, joka keskusteltiin alussa.
 
jens71 sanoi:
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että se on nopeampaa ja halvempaa, äänellisesti ero on ehkä 10 dB, mutta tuo voitto menetetään todennäköisesti oven kohdalla. Välipohja, kun lattialevy leikataan seinien välissä runkoäänen poistamiseksi osittain. Jos kyseessä on kantohirsi, niin betoni itsessään on äänieristävää.
Tuo tieto "10 db", onko sinulla siitä todisteita, vai heititkö vain jonkin luvun umpimähkään? Sillä jos vähennät 10 db vain pitämällä pari cm tilaa seinän sisällä, se on valtava voitto, joka kannattaa kustantaa. Jos se on kuitenkin jotain, mitä vain arvaat, on tyhmää, jos joku rakentaisi sen perusteella.
 
Hei, voit tehdä kuten ajattelet. Eli laittaa sinne toisen kipsilevyn ilmarakon sijaan. mutta siirrä sitten myös toinen seinä 13mm ulos, niin sinulla on myös ilmarako :)

Katso jos löydät Gyprocin käsikirjan. Siellä kerrotaan kaikki seinistä ja vähän enemmänkin...

Jos vaatimukset ovat niin korkeat, painotan, että sinun pitäisi käyttää äänisaumamassa kaikissa koolauksissa kattoon, lattiaan ja seinään. Jos et löydä sellaista massaa rakennustarvikekaupasta, tavallinen silikoni pitäisi toimia.
 
andersmc sanoi:
Tuon tehtävän "10 db", onko sinulla siitä todisteita, vai heititkö vain satunnaisen luvun? Jos alentaisit 10 db yksinkertaisesti pitämällä muutaman sentin ilmaa seinän sisällä, se olisi valtava voitto, joka olisi ehdottomasti sen arvoinen. Jos kuitenkin arvailit, olisi typerää, jos joku rakentaisi sen perusteella.
kaikki on gyproc's käsikirjassa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.